Riksrevisionen träffade ekonomstudenter

Ons 25 okt 2023 16:53

Som ett led i de näringslivsinslag som genomsyrar civilekonom- och ekonomprogrammet vid Mittuniversitetet fick ekonomstudenterna idag besök av tre anställda vid Riksrevisionen.

riksrevisonens besök vid cer 2023
Från vänster: Peter Öhman, Livia Malmqvist, Jimmy Jillefors, Sven-Olof Junker och Anna-Maria Jansson.

Föredraget i Fälldinsalen, campus Sundsvall, var öppet för studenterna i årskurs 1-3 och länkuppkoppling fanns till ekonomstudenterna i Östersund. Jimmy Jillefors, Livia Malmqvist och Sven-Olof Junker berättade om Riksrevisionens arbete med att revidera årsredovisningarna för landets myndigheter och svarade sedan på studenternas frågor. Riksrevisionen har valt ut fyra universitetsorter – Göteborg, Jönköping, Sundsvall och Umeå – under sin höstturné och besöket i Sundsvall var det tredje i ordningen.

Sidan uppdaterades 2023-10-25