Stipendier och priser för medarbetare

Tis 14 feb 2023 10:38

Totalt fem olika stipendier och priser är nu aktuella att söka för dig som är medarbetare på Mittuniversitetet. Titta in på vår sida för fonder och stipendier och se utbudet med sista ansökan 31 mars och 4 april.

Fikarum

Resestipendie, bästa uppsats, vetenskapliga priser och främjande av framstående insatser – är det något du eller någon kollega kan vara aktuell för? De fem olika stipendier och priser som är öppna för ansökan eller nominering är följande:

Bureanska fondens självständiga arbeten
Bästa kandidat- och magister/master uppsatser samt framstående doktorsavhandlingar inom humaniora och ämnet kulturgeografi.

Sista ansökningsdag 31 mars 2023.

Nordeas resestipendium
Nordeas Norrlandsstiftelse utlyser resestipendier till forskarstuderande vid Mittuniversitetet, Luleå tekniska universitet och Umeå universitet för vetenskapligt utbyte, studier eller forskning utanför Sverige.

Bureanska fondens vetenskapliga pris
Bureanska fondens vetenskapliga pris är avsett att premiera vetenskapliga prestationer inom universitetets alla ämnesområden.

Sista ansökningsdag 31 mars 2023.

Nordeas vetenskapliga pris
Priset tilldelas forskare som gjort framstående insatser för främjande av vetenskaplig forskning och utvecklig inom framförallt samhällsvetenskaplig, rättsvetenskaplig och datavetenskapliga forskningsområden.

Swedbank och Sparbanksstiftelsen Norrlands pris
Priset kan tilldelas forskare vid Mittuniversitetet eller extern forskare med betydelse för lärosätet som gjort framstående insatser för främjande av vetenskaplig forskning och utveckling för hållbart naturresursnyttjande.

Sista ansökningsdag 4 april 2023.

Här hittar du mer information:
Fonder och stipendier för medarbetare

Sidan uppdaterades 2023-02-20