Förbättrade funktioner i senaste uppdateringen av Ladok 23 maj

Tor 23 maj 2019 13:54

Här är lite nyheter som kom med i senaste uppdateringen av Ladok för dig som är administratör, lärare/resultatrapportör eller attestant.

För administratörer:

• Nu ges en Spara-varning vid sidbyte och ändring av filter i rapportering- och attesteringsvyn så att rapportören inte förlorar pågående inrapportering då den försöker gå vidare utan att spara.
  • Nu finns ett förenklat flöde för att återuppta studier på nuvarande kurspaketeringstillfälle efter ett uppehåll. Nytt menyval: "Fortsatta studier, nuvarande tillfälle"
  • Nu finns ett förenklat flöde för att förbereda kurspaketeringstillfällesbyte för en studieplan och alla underliggande kurspaketeringar/kurser efter ett uppehåll. Nytt menyval: "Fortsatta studier, förbered tillfällesbyte"
  • "Klarmarkera-knapp" finns nu även längst ned i rapporteringsvyn så att man ska slippa scrolla upp till toppen på sidan för att klarmarkera.
  • Det finns möjlighet att välja vilka resultatnoteringar som ska visas vid resultatrapportering. Det gör att betyg/datum kommer närmare personuppgifterna. Knappen heter "Ändra kolumnvisning" i rapporteringsvyn.

För lärare rapportörer och attestanter:

• Nu går det att avisera sig själv vid klarmarkering via "Tilldela mig själv-knapp"

Sidan uppdaterades 2019-05-24