Lättläst om Mittuniversitetet
Mittuniversitetet har funnits sedan 2005. Idag studerar ungefär 21 500 personer hos oss. Du kan välja att studera på distans och eller på campus. Våra campus finns i Sundsvall och i Östersund.
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt.
Vi finns i Sundsvall och Östersund.
Mittuniversitetet erbjuder även många kurser och program på distans. Det är bra för dig som inte kan studera på campus.
Vi har mycket goda relationer med omvärlden. Det gör att vår forskning och utbildning är väl förankrade i samhället och i regionen.