Gå till innehåll
    • Logga in
    • Anpassa
    • Webbkarta
    • Lättläst
    • Student
    • Anställd
    • Press
    • Bibliotek
    • LRC
    • Helpdesk
    • Language
      • Svenska
      • English
      • Deutsch
To start page
http://www.miun.se/sv/Lattlast/Om-Mittuniversitetet/

Upptäck dina möjligheter

  • Utbildning
  • Forskning
  • Samverkan
  • Om Mittuniversitetet
Start / Lättläst / Om Mittuniversitetet
Lättläst
    • Om Mittuniversitetet
    • Lättläst om våra campus
    • Varför ska man plugga?
    • Vad ska man studera och hur?
    • Hur kommer man in på universitetet?
    • Poäng och examen
    • Distansutbildningar
    • Flexibilitet och stöd
    • Mångfald!
    • Vad kostar det att studera?
    • Bostadsgaranti
    • Var får jag reda på mer?
Om Mittuniversitetet
Lyssna

Välkommen till Mittuniversitetet!

Mittuniversitetet har funnits sedan 2005. Idag studerar 21 500 personer hos oss. Både på distans och på våra tre campus i Sundsvall, Östersund och Härnösand.

På Mittuniversitetet kan du läsa kurser och program i nästa alla ämnen. Allt från elektronik och maskinteknik till turism och sportteknologi. En del utbildningar är vi helt ensamna om. Som till exempel Sportteknologi och Bildjournalistik.

 

Många studerar hos oss för att få ett bra arbete som är roligt och utvecklande. Andra studera för att de är nyfikna och intresserade av ett speciellt ämne.

Mittunviersitetet ger en stor andel kurser och program på distans. Det är bra för dig som inte kan studera vid någon av våra campusorter.

 

Kurser och program går antingen på helfart, halvfart eller kvartsfart. När man pluggar på helfart ska man räkna med att studierna tar lika mycket tid som en normal arbetsvecka.

 

Alla våra kurser och program hittar du här »

Senast uppdaterad: den 26 mars 2012 09:39
Uppdaterad av: krisho
Innehållsansvarig: Krister Holm

Pyntbilder

Tel: +46 771 975  000 |  Kontakta oss  |   Om webbplatsen  |  Twitter  |   Facebook   |  MIUN play  |  Webbshop  |  Bloggportalen  | Mobil

 Säkerhetsportalen  Röd Ruta för säkerhesportalen