Ett universitet, tre campus
Mittuniversitetet har tre campus. Sundsvall, Östersund och Härnösand.
Sundsvallsregionen är idag norra Sveriges största arbetsmarknad och i denna miljö har universitetet en given plats. Sundsvall är en studentstad där näringslivet, kommunen och universitetet prioriterar studenter. Hela fyra gånger sedan år 2000 har Sundsvall blivit utnämnd till Sveriges studentvänligaste kommun. Sundsvall kan erbjuda ett stort utbud av kultur, nöje och shopping. 4 200 av Mittuniversitetets studenter finns i Sundsvall.
Campus Sundsvall
Östersund är vinterstaden nummer ett. Det korta avståndet till fjällen och landets främsta skidort – Åre – gör att många väljer Östersund som studieort. Men staden med omnejd har ett stort utbud av fritidsaktiviteter att erbjuda under hela året. I september 2002 invigdes ett nytt campus i Östersund. Här ryms ett modernt bibliotek, föreläsningssalar, studentrestauranger och kafé. I Östersund finns cirka 3 700 av Mittuniversitetets studenter.
Campus Östersund
Härnösand är en charmig och inspirerande kuststad där du kan leva och utvecklas utan att slösa tid på stressiga resor. Du har nära till föreläsningarna på campus, nöjeslivet och fritidsaktiviteterna. Havet, skogarna, bergen och fiskevattnen är inte heller långt borta. På Campus Härnösand finns 2 300 av Mittuniversitetets studenter. I Härnösand finns bland annat Mittuniversitetets populära lärarutbildning.
Campus Härnösand