Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp
Kursen ger dig grundläggande kunskaper i marknadsföringsteori och förståelse för dess praktiska tillämpning. Du får lära dig marknadsföringens olika begrepp, delområden och funktioner. Vidare får du lära dig att analysera marknadsföringsproblem, liksom att kunna jämföra och förstå skillnader mellan marknadsföring på olika slags marknader.
Kursen kan ingå i kandidat-, magister- eller civilekonomexamen.
Vårtermin 2024
- Start: Vårtermin 2024
- Studieperiod: Vecka 13 - 22
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
- Språk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L7140
Undervisningens upplägg
Campuskurs:
Undervisning via föreläsningar, gästföreläsningar, seminarier samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Vid seminarier gäller obligatorisk närvaro. Examination sker via tidsbestämd skriftlig individuell tentamen.
Distanskurs:
Undervisning via utlagt material och kommunikation i ett nätbaserat undervisningsprogram samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Tillgång till dator med internetuppkoppling är ett krav. Inga fysiska träffar förutom i de fall salstentamen förekommer. Examination sker via tidsbestämd skriftlig individuell tentamen.
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.