Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar och konsumentbeteende, 7,5 hp

I kursen ges kunskaper i att bedriva marknadsundersökningar, som syftar till att öka medvetenheten om konsumenters attityder och köpbeteenden. Studenterna kommer att utveckla sin förmåga att planera, genomföra och presentera marknadsundersökningar, som bygger på såväl kvalitativa som kvantitativa vetenskapligt förankrade undersökningsmetoder, i syfte att ta fram strategiska beslutsunderlag.


Vårtermin 2025

room Distans
  • Start: Vårtermin 2025
  • Studieperiod: Vecka 14 - 23
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Språk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-L7060

Du kan ändra din ansökan till och med 15 oktober

Se kursplanen Litteraturlista

Undervisningens upplägg

Denna kurs kan sökas både som campus- och distanskurs.



Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.



Distanskursen har inga fysiska sammankomster, men däremot förekommer en tidsbestämd individuell skriftlig salstentamen. Du kan välja att skriva din salstentamen på annan ort, antingen vid Mittuniversitetet eller på godkänd plats i Sverige eller utomlands. Plats bokas av studenten. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet på MIUNs hemsida.







Behörighet

Företagsekonomi GR (A/B) minst 60 hp, varav kursen Företagsekonomi GR (A) Marknadsföring, 7,5 hp, eller motsvarande.

Urval

Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.

Kontakt

Andra kurser som kanske intresserar dig



Sidan uppdaterades 2023-12-20