Samhällsvetarstudenter

Magisterprogram i Företagsekonomi: Marknadsföring och Management, 60 hp

Utbildningen ger dig fördjupade kunskaper om organisationen och dess relationer till kunder och leverantörer samt ger dig en god grund för kvalificerade befattningar inom området.

  • Start: Hösttermin 2024
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Sundsvall
  • Antal platser: 5
  • Språk: Engelska
  • Anmälningskod: MIU-L2M01
  • Start: Hösttermin 2024
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Antal platser: 5
  • Språk: Engelska
  • Anmälningskod: MIU-L4M01

Hösttermin 2024

room Campus, Östersund
  • Start: Hösttermin 2024
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Antal platser: 5
  • Språk: Engelska
  • Anmälningskod: MIU-L4071

Du kan ändra din ansökan till och med 15 april

Anmälan:Sista anmälningsdag är 15 april 2024

Hösttermin 2024

room Campus, Sundsvall
  • Start: Hösttermin 2024
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Sundsvall
  • Antal platser: 5
  • Språk: Engelska
  • Anmälningskod: MIU-L2061

Du kan ändra din ansökan till och med 15 april

Anmälan:Sista anmälningsdag är 15 april 2024

Om programmet

I fokus för utbildningen står organisationen och dess relationer till kunder och leverantörer. Centrala teman är organisationens och affärssystemets ledarskap, dess externa och interna kommunikation, konsumentbeteende och dess implikationer på företagens marknadsföring till konsumenter samt nätverksrelationer på företagsmarknaden.

Programmet kan komma att ges på engelska.

Behörighet

Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier. Statistik GR (A), Grundkurs, 15 hp eller motsvarande. Engelska kurs B/Engelska 6 från gymnasiet.

Urval

Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 30 och max 285 högskolepoäng

Examen efter genomförda studier

Magisterexamen

Magisterexamen med huvudområdet företagsekonomi
översätts till
Degree of Master of Science (60 credits) with a major in Business Administration

Beroende av vilka tidigare studiemeriter den studerande har så kan något av förleden Ekonomie eller Filosofie komma att kopplas till examensbenämningen.

Efter utbildningen

Specialiseringen ger en god grund för kvalificerade befattningar med kommersiellt innehåll inom marknadsföring och försäljning. Den är också lämpad för befattningar inom informationsfunktionen i både företag och förvaltningar.

Arbetslivskontakt

Under utbildningen ges möjligheter till olika näringslivsinslag.

Kontakt

Andra program som kanske intresserar dig



Sidan uppdaterades 2023-12-20