Landshövding Berit Högman besöker Mittuniversitetet

Ons 10 okt 2018 10:00
Berit Högman

Den 9 oktober fick CER besök av Västernorrlands nya landshövding Bertit Högman, som ville veta mer om CERs verksamhet. Från CER deltog doccent Heléne Lundberg, doktor Edith Andresen samt kommunikatör Lena Burman.

Under landshövdingens besök på Mittuniversitetet,  träffade hon även forskare från forskningcentrum STC, FSCN, Demicom och forskare och lärare inom design och utbildningsvetenskap. Därtill mötte hon ledningen för Mittuniversitetet och diskuterade framtida samarbeten och utmaningar för regionen.

Mer om landshövdingen:
Berit Högman tillträdde som landshövding i Västernorrland den 16 april 2018. Tidigare har hon varit socialdemokratisk politiker i riksdagen. Hon härstammar från Värmland och är aktiv i styrelsen för Karlstad Universitet.

Sidan uppdaterades 2018-10-10