Branschkväll på temat mångfald och ledarskap

Ons 12 jun 2019 16:19

8 maj bjöd CER-nätverket in till branschkväll på temat mångfald och ledarskap med Vahid Zohali, VD på DXC Technology i Sverige och alumn vid Mittuniversitetet.

Vahid Zohali

Vahid Zohali, nominarad till årets chef 2017, är flyktingen som blev en hyllad ledare i näringslivet. Som 17-årig kom han till Härnösand från Iran. Vid 25-års ålder läste han systemvetenskap på Mittuniversitetet i Sundsvall, och flyttade sedan till Stockholm där han började sin resa inom IT-branschen.

Ett 70-tal deltagare fick bland annat med sig fyra tips från Vahid på saker som driver förändring och inkludering: Nyfikenhet, mod, empati och engagemang.
— En viktig komponent för mig är hetrogena arbetsgrupper och team. Mångfald driver innovation och utveckling, säger Vahid Zohali och fortsätter:
— Förändring börjar också alltid med en själv och startar inifrån - har du modet, nyfikenheten, empatin och engagemanget kan du förflytta berg, säger Vahid Zohali.

Sidan uppdaterades 2022-07-13