Webbinarium om motivation, idrott och hälsa

Tor 26 jan 2023 13:23

Först ut i CER-nätverkets friskvårdsresa 2023 är ett webbinarium om motivation, idrott och hälsa som livesändes 26 januari.

webbinarium om motivation, idrott och hälsa

Vi flesta känner igen oss - ett nytt år har börjat och det är nu det ska ske. Vi ska må bättre, känna oss bättre och prestera bättre än någonsin. Men hur gör vi för att hålla motivationen vid liv, så att de förändringar vi gör blir bestående och långsiktiga? Det här och mycket mer diskuterade vi på vårt webbinarium med doktoranden Sanna Fjellström vid Nationellt vintersportcentrum, som bland annat ställde dessa frågor:

• Visste du att fysisk inaktivitet är den fjärde ledande riskfaktorn till förtida död?
  • Vad är det som är så bra med att vara fysisk aktiv egentligen?
  • Vilka är utmaningarna och hur hittar vi möjligheterna till att nå rekommendationerna av fysisk aktivitet?
  • Och hur ser hälsoläget ut hos västernorrlänningar jämfört med befolkningen i resten av Sverige?

I webbinariet medverkade förutom Sanna Fjellström, Agnes Wredenberg, koordinator och projektledare på Mittuniversitets idrottsakademi och Kenny Steger, student på Mittuniversitetets idrottsvetenskapliga program. Moderator för webbinariet är CERs forskare Edith Andresen.

Se webbinariet i efterhand här

Lena Burman

Kommunikatör|Communications Officer