Tis 25 feb 2014 15:00

Tisdagen den 25 januari publicerade Kajsa Falasca en debattartikel i Sydsvenskan rörande de nya strategier som partier använder för att vinna väljare.

Strategier som ofta går ut på att använda slipade reklambudskap. Något som skeptiker hävdat leder till tappat förtroende för politiker och minskat intresse för politik. Dock visar resultaten från valet 2010 på en annan utveckling där människors intresse för politik ökade, förtroendet för politiker förstärktes och valdeltagandet gick upp.

Läs hela debattartikeln

Senaste nyheterna

Doktorsavhandling framlagd vid DEMICOM

Fredag den 22 april försvarade Milda Malling sin doktorsavhandling ”The Story Behind the News: Informal and Invisible Interactions between Journalists and Their Sources in Two Countries", en studie om relationerna mellan journalister och deras politiska källor.

2022-04-28

Rykten spelar allt större roll under långvariga kriser

Rykten utgör en stor del av informationsflödet under samhälleliga kriser som den pågående pandemin och det krävs alltmer tid och resurser för myndigheter och medier att kvalitetssäkra information till medborgarna.

2022-01-13

Sidan uppdaterades 2015-03-06