Tis 25 feb 2014 15:00

Tisdagen den 25 januari publicerade Kajsa Falasca en debattartikel i Sydsvenskan rörande de nya strategier som partier använder för att vinna väljare.

Strategier som ofta går ut på att använda slipade reklambudskap. Något som skeptiker hävdat leder till tappat förtroende för politiker och minskat intresse för politik. Dock visar resultaten från valet 2010 på en annan utveckling där människors intresse för politik ökade, förtroendet för politiker förstärktes och valdeltagandet gick upp.

Läs hela debattartikeln

Senaste nyheterna

7 000 röstmottagare recenserar valdagen i september

Det är sällsynt med allvarliga problem och ordningsstörningar när svenska folket går till val. Det konstateras i en enkätundersökning som besvarats av närmare 7 000 röstmottagare som tjänstgjorde i vallokaler under valdagen i september.

2022-12-12

Lars Nord i Sveriges Radio

Tisdagen den 29 november deltog Lars Nord i ett frukostseminarium om politiken och journalistiken under valåret 2022.

2022-11-30


Rekommenderat:

Sidan uppdaterades 2015-03-06