Forskning för en bättre framtid – nytt forskningsmagasin

Tis 11 jun 2019 15:28

Nu finns det ett rykande färskt magasin från Mittuniversitetet. I det hittar du spännande reportage och artiklar om vår pågående forskning, bland annat från CER.

Forskningsmagasin 2019

Hållbarhet och internationalisering är två av de ledord som vi på Mittuniversitetet följer inom vår forskning. Nu har vi sammanställt en del av det som pågår inom våra väggar och presenterar det i ett magasin. Läs till exempel om hur bostadspolitiken kan bidra till social hållbarhet med professor emeritus Hans Lind som är verksam vid CER.

Magasinet innehåller totalt 42 sidor fullspäckade med intressant och högaktuell forskning, och kan läsas både i fysiskt pappersformat och via länken nedan som pdf.  ”Så ta dig tid, läs igenom reportagen om vår forskning och låt dig förundras och inspireras. Vi kan alla bidra till en bättre framtid”, skriver rektor Anders Fällström i förordet.

Läs som pdf – Forskning för en bättre framtid

Sidan uppdaterades 2019-06-17