Tisdagen den 25 januari publicerade Kajsa Falasca en debattartikel i Sydsvenskan rörande de nya strategier som partier använder för att vinna väljare.

Strategier som ofta går ut på att använda slipade reklambudskap. Något som skeptiker hävdat leder till tappat förtroende för politiker och minskat intresse för politik. Dock visar resultaten från valet 2010 på en annan utveckling där människors intresse för politik ökade, förtroendet för politiker förstärktes och valdeltagandet gick upp.

Läs hela debattartikeln

Senaste nyheterna

Därför sprids så många rykten vid kriser

De senaste månadernas Corona-pandemi har åtföljts av en omfattande ryktesspridning. Dessa rykten har bland annat handlat om att viruset av misstag sluppit ut från en forskningsanläggning i Wuhan eller om att det nya 5G-nätet gjort människors immunförsvar sämre.

2020-06-24

DEMICOM har en ny filosofie doktor

Fredag den 12 juni försvarade Terje Lindblom sin doktorsavhandling ”Bakom bilderna - bildjournalister och bildjournalistik i ett marknadsorienterat journalistiskt fält”, en studie om de sociala strukturerna inom det svenska dagstidningsfältet.

2020-06-16