Storsjöcupen ger fina extraintäkter

Mån 04 jul 2011 14:50

Storsjöcupen är ett viktigt arrangemang för Östersund. Både socialt och ekonomiskt. I år väntas fler deltagare än tidigare, något som kan generera viktiga extraintäkter för många näringsidkare.

På måndag startar Storsjöcupen och 366 lag har anmält sig för att delta. Det innebär att cupen slår rekord i antal deltagare för tolfte året i rad. Att antalet deltagare ökar kommer med stor sannolikhet att innebära ett viktigt uppsving för ett flertal näringsidkare i Östersundstrakten.

– Det finns all anledning att ha höga förväntningar på vad Storsjöcupen kommer att ge i år, säger Robert Pettersson som är forskare på Etour vid Mittuniversitetet.

Turismforskningsinstitutet Etour genomförde för ett par år sedan en studie för att få veta vad Storsjöcupen innebär för Östersund. Slutsatsen blev att cupen har ett stort värde ur flera olika perspektiv.

Läs hela artikeln på Länstidningen i Östersunds webbplats

Sidan uppdaterades 2016-09-26