Fre 23 nov 2018 13:06

Ett urval av forskare från forskningscentrum FSCN, STC och CER samt designavdelningen och avdelningen för utbildningsvetenskap mötte näringslivet och presenterade senaste forskningsresultaten vid Mittuniversitetet på Science meeting i samarbete med Näringslivsveckan på Sundsvall Timrå Airport.

av

Det var många intressanta samtal och möten under dagen. Science meeting är ett samarbete med Näringslivsveckan som arrangerades tillsammans med Sundsvall, Timrå och Härnösands kommuner.

Andreaz Strömgren, Timrå kommun och Hans-Erik Nilsson samt Mattias O'Nils från Mittuniversitetet höll i introduktionen. Därefter blev det guidad visning av forskarstationer med ett tiotal forskare från Mittuniversitetet.

Framtida bilteknik, batterier och nya cellulosamaterial
Nicklas Blomquist, Magnus Hummelgård och Christina Dahlström, Mittuniversitetet
FSCN research centre Fibre Science and Communication Network

Internet of Things, Smart Industri och Remote Tower Center
Rikard Hamrin och Joakim, Mittuniversitetet
STC research centre, Sensible Things that Communicate

Projektet BIA - Boende, integration och affärsutveckling
Projektet är ett delprojekt i samarbete med Timrå kommun och Timråbo
Micael Löfqvist, Timråbo
Gustav Lidén, Mittuniversitetet
Forskningsprojektet Hållbart samhällsbyggande, HåSa, inom vilket BIA är ett delprojekt, drivs av Mittuniversitetets forskningsmiljöer CER - Centrum för forskning om ekonomiska relationer, RCR - Risc and Crisis Research Centre samt  FGV – Forum för genusvetenskap.

Digitalisering för grund- och gymnasieskolan
Jimmy Jaldemark, Mittuniversitetet
Avdelningen för Utbildningsvetenskap

Design för alla
Lena Lorentzen och Anna-Sara Fagerholm, Mittuniversitetet

Läs mer om Näringslivsveckan.

Sidan uppdaterades 2023-01-18