Vetenskapliga bokserien. ETOUR.

Vetenskapliga bokserien. ETOUR.

Doktorsavhandlingar

Lexhagen, M. (2009). E-marketing and customer perceived value in travel and tourism. Diss. (Sammanläggning) Östersund : Mittuniversitetet. Etour, 2009 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2009:20)

Zillinger, M. (2007). Guided tourism : the role of guidebooks in German tourist behaviour in Sweden. Diss. (Sammanläggning) Östersund : ETOUR, 2007 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2007:18) (GERUM. Kulturgeografi : 2007:3)

Grängsjö, P. (2006). Om organisering av turism : Studier av turismens samarbetsorganisationer i Sverige. Diss. Göteborg : Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, 2006 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2006:17)

Grundberg, J. (2004). Historiebruk, globalisering och kulturarvsförvaltning : utveckling eller konflikt?. Diss. Göteborg : Göteborgs universitet, 2004 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2004:15) (GOTARC. Series B, Gothenburg Archaeological Thesis : 28)

Pettersson, R. (2004). Sami Tourism in Northern Sweden : Supply, Demand and Interaction. Diss. (Sammanläggning) Umeå : Kulturgeografiska institutionen, 2004 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2004:14) (GERUM. Kulturgeografi : 1)

Larsson, M. (2003). Evenemangsmarknadsföringens organisering : interaktion mellan aktörer på ett politiskt torg. Diss. Göteborg : Göteborgs universitet, 2003 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2003:11)

Flagestad, A. (2002). Strategic Success and Organisational Structure in Winter Sport Destinations : a multiple stakeholder approach to measuring organisational performance in Scandinavian and Swiss case studies. Diss. Östersund : ETOUR, 2002 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2002:10)

Sillanpää, P. (2002). The Scandinavian sporting tour : A case study in geographical imagology. Diss. Åbo : Åbo akademi, 2002 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2002:9)

Fredman, P. (2000). Environmental valuation and policy : applications in the management of endangered species, recreation, and tourism. Diss. (Sammanläggning) Umeå : Swedish Univ. of Agricultural Sciences, 2000 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2000:5) (Acta Universitatis agriculturae Sueciae. Silvestria : 136)

Persson, C. (2000). The olympic host selection process. Diss. Luleå : Luleå universitet, 2000 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2001:7) (Doctoral thesis / Luleå University of Technology : 2000:37)

Müller, D. K. (1999). German second home owners in the Swedish countryside : on the internationalization of the leisure space. Diss. Umeå : Umeå universitet, 1999 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 1999:4) (GERUM. Kulturgeografi : 1999:2)

Stiernstrand, O. (1997). Servicekvalitet inom evenemangsturism : en studie av två svenska turistattraktioner. Diss. Göteborg : Göteborgs universitet, 1997 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 1997:1)

Kapitel i böcker, del av antologier

von Friedrichs Grängsjö, Y. (2003). Destinationsmarknadsföring : företag i nätverk. I Svensk turismforskning : En tvärvetenskaplig antologi om turister, turistdestinationer och turistorganisationer. Östersund : European Tourism Research Institute (ETOUR) (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute). S. 145-174.

Licentiatavhandlingar

Ankre, R. (2007). Understanding the visitor : A prerequisite for coastal zone planning. Lic.-avh. Karlskrona : Blekinge Institute of Technology, 2007 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2007:19) (Blekinge Institute of Technology Licentiate Dissertation Series : 2007:09)

Wall Reinius, S. (2006). Tourism attractions and land use interactions : Case studies from protected areas in the Swedish mountain region. Lic.-avh. (Sammanläggning) Stockholm : Department of human geography, 2006 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2006:16)  

Vuorio, T. (2003). Information on recreation and tourism in spatial planning in the Swedish mountains : Methods and need for knowledge. Lic.-avh. Karlskrona : Blekinge Institute of Technology, 2003 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2003:12) (Blekinge Institute of Technology Licentiate Series : 2003:03)

Persson, C. (2000). The Host Selection Process for the 2002 Olympic Winter Games [The process of host selection for the 2002 Olympic Winter Games]. Lic.-avh. Östersund : ETOUR, 2000 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2000:6)

Larson, M. (1997). Evenemangsmarknadsföring : organisering, styrning och samverkan vid marknadsföringen av VM i friidrott 1995. Lic.-avh. Göteborg : Göteborgs universitet, 1997 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 1997:2)

Samlingsverk (redaktör)

Larsson, M. (ed.) (2003). Svensk turismforskning : en tvärvetenskaplig antologi om turister, turistdestinationer och turistorganisationer. (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute 2003:13).

Andersson, T. D. (ed.) (1999). The impact of mega events. Östersund : ETOUR (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute 1999:3).

Sidan uppdaterades 2020-01-07