Malin Zillinger

Forskare|Researcher

  • Tjänstetitel: Forskare
  • Avdelning: Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism (EJT)
  • E-postadress: malin.zillinger@miun.se
  • Forskningscentra: ETOUR
  • Ämnen: Kulturgeografi, Turismvetenskap

Publikationer

Artiklar i tidskrifter

Zillinger, M. & Zakrisson, I. (2017). Does method matter? : Understanding experience data collected through different mobile techniques. E-review of Tourism Research, vol. 14: 3/4, ss. 149-166.    

Zakrisson, I. & Zillinger, M. (2012). Emotions in motion : Tourists' experiences in time and space. Current Issues in Tourism, vol. 15: 6, ss. 505-523.  

Pettersson, R. & Zillinger, M. (2011). Time and space in event behaviour : Tracking visitors by GPS. Tourism Geographies, vol. 13: 1, ss. 1-20.  

Zillinger, M. (2008). Germans' tourist behaviour in Sweden. Tourism, vol. 56: 2, ss. 143-158.

Zillinger, M. (2007). Tourist routes: a time-geographical approach on German car-tourists in Sweden. Tourism Geographies, vol. 9: 1, ss. 64-83.  

Zillinger, M. (2006). The importance of guidebooks for the choice of tourist sites : a study of German tourists in Sweden.. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, vol. 6: 3, ss. 229-247.  

Zillinger, M. (2003). Die Hansestadt Bremen als Ziel schwedischer Städtetouristen. Norden, : 15, ss. 33-43.

Doktorsavhandlingar, sammanläggningar

Zillinger, M. (2007). Guided tourism : the role of guidebooks in German tourist behaviour in Sweden. Diss. (Sammanläggning) Östersund : ETOUR, 2007 (Vetenskapliga bokserien / European Tourism Research Institute : 2007:18) (GERUM. Kulturgeografi : 2007:3)

Kapitel i böcker, del av antologier

Zillinger, M. (2009). Guidebooks and the city : Guided city tours in German guidebooks on Sweden. I Guiding and guided tours. Göteborg : BAS. S. 129-146.

Zillinger, M. (2008). Om tyskarnas kärlek till älgen. I Jämten 2009. Östersund : Jamtli.

Zillinger, M. (2008). Tyskar och älgar - en kärlekshistoria. I Alces alces : älskade älg. (Jämten). S. 70-81.

Zillinger, M. (2006). Organising tourism development in peripheral areas : the case of the Subarctic network in northern Sweden.. I Tourism in peripheries : perspectives from the north and south. Wallington : CABI Publishing. S. 53-68.

Konferensbidrag

Zillinger, M. (2007). The power over tourist information – on the selection of tourist sites in guidebooks.

Zillinger, M. (2003). Organising tourism development in peripheral areas -the case of the Subarctic network in northern Sweden.

Rapporter

Zillinger, M. (2007). Turistinformationens produktion och betydelse : Forskningsrapport för Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism..

Zillinger, M. (2005). A spatial approach on tourists’ travel routes in Sweden. Östersund : ETOUR (Working paper - European Tourism Research Institute 2005:3).  

Zillinger, M. (2005). Bilden av Sverige i tyska guideböcker. (Fakta turism - Aktuell forskning vid ETOUR F 2005:1).  

Zillinger, M. (2005). Tyska bilturisters resor i Sverige : Rapport för Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism..

Zillinger, M. (2005). Tyska bilturisters resrutter i Sverige : Forskningsrapport för Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism..

Zillinger, M. (2004). German tourists and their use of guidebooks in Sweden. Östersund : Etour (Working paper - European Tourism Research Institute 2004:1).