Introdag för nya ekonomstudenter

Tor 13 sep 2018 11:15

Fredagen den 7 september ordnade Sundekon, Sundsvalls ekonomförening, introduktionsaktiviteter för 60 nya ekonomstudenter som börjat sina studier vid Mittuniversitetet i höst.

intro Sundekon

Agnes Lindberg, ordförande för Sundekons näringslivsutskott, berättar att studenterna bland annat fick möjlighet att mingla med 13 företag från CER-nätverket under dagen. Studenterna fick  träffa varje företag där de både fick information om företagen och utföra  mindre samarbetsövningar för att lära känna varandra. Många av företagen hade dessutom deltidstjänster att erbjuda studenterna redan nu.

− Eventet var superkul och flöt på fantastiskt bra, trots att vi höll till utomhus och att det kom en hel del regn, säger Agnes och berättar att Nordea var snabb på pucken och delade ut regnponchos till de som ville ha.

intro Sundekon

Sidan uppdaterades 2018-09-13