Art BA (A), Art, 30 credits

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Versions:

The syllabus is discontinued

Syllabus:
Bild GR (A), Bild, 30 hp
Art BA (A), Art, 30 credits

General data

  • Code: BD010G
  • Subject/Main field: Art
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (A)
  • Credits: 30
  • Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
  • Education area: Övrigt 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Education
  • Approved: 2020-03-28
  • Date of change: 2021-03-30
  • Version valid from: 2021-08-01

Aim

This course is for students to develop skills in the subject Art in order to teach the subject, integrating Art and Artwork in other subjects and disciplines and lead Art activities in schools and preschools.

Course objectives

-

Content

The course contains two modules:

Module 1: Visual production for learning, 15 credits

Module 2: Communication and Art as a language, 15 credits

Entry requirements


(Äldre gymnasiebetyg)

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Teaching form

-

Examination form

2101: Portfolio 1, Visual and Written Report, 5 Credits
Grade scale: Fail (U) or Pass (G)

2102: Paper, Written Assignment, 10 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)

2103: Portfolio 2, Visual and Written Report, 15 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)

-

Grading system

Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)

Other information

-

Course reading

Select litterature list:

Required literature

Course unit 1
  • Author: Statens Medieråd
  • Title: Könsnormer i bildspråket.
  • Edition: (2017)
  • Publisher: Tillgänglig via: statensmedierad.se/publikationer/nohate/konsnormeribildspraket
  • Author: Skolverket
  • Title: Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011.
  • Edition: (2011)
  • Publisher: Stockholm: Skolverket
  • Author: Skolverket
  • Title: Planering och genomförande av undervisningen: för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan.
  • Edition: (2011)
  • Publisher: Stockholm: Skolverket
  • Author: Skåreus, E.
  • Title: Skåreus, E. (red.) (2018). Estetiska ämnen och genus.
  • Edition: (red.) (2018)
  • Publisher: Malmö: Gleerups
  • Comment: Kap 3 & 7
  • Author: Frid, J.
  • Title: Intro - bild: skapa, kommunicera, förstå.
  • Edition: (2002)
  • Publisher: Malmö: Didacta
  • Author: Aspán, M. & Balldin, J.
  • Title: FörUndran: Barns rätt och estetiska uttryck i utbildning.
  • Edition: 2017
  • Publisher: Gleerups, Malmö
  • Comment: Kapitel i Aspán, J. Balldin, C. Engel & A. Röing Hellberg, (red.). Estetiska uttryck och barns rättigheter i utbildning. Tillgänglig som pdf-fil, 20 s.
  • Author: Åsén, G.
  • Title: Bildundervisning och lärande genom bilder.
  • Edition: (red.) (2017)
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Author: Åhall, M
  • Title: Lärarens guide till bild: teori, praktik, bedömning.
  • Edition: (2017)
  • Publisher: Stockholm: Natur & kultur
Course unit 2
  • Author: Statens Medieråd
  • Title: Könsnormer i bildspråket.
  • Edition: 2017
  • Publisher: Tillgänglig via: statensmedierad.se/publikationer/nohate/konsnormeribildspraket
  • Author: Skolverket
  • Title: Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
  • Edition: 2011
  • Publisher: Stockholm: Skolverket
  • Author: Skolverket
  • Title: Planering och genomförande av undervisningen: för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan.
  • Edition: (2011)
  • Publisher: Stockholm: Skolverket
  • Author: Janson, M.
  • Title: Introduktion till filmpedagogik: vita duken som svarta tavlan.
  • Edition: (red.) (2016)
  • Publisher: Malmö: Gleerups Utbildning
  • Author: Frid, J. & Nilsson, K.
  • Title: Intro - skapa: bild, färg och form.
  • Edition: (2008
  • Publisher: Malmö: Didacta
  • Author: Fagerlund, B, Moqvist, L
  • Title: Låt barnen skapa: språkutveckling genom bilder
  • Edition: 2010
  • Publisher: Stockholm: Hallgren och Fallgren
  • Author: Eriksson, Y. & Göthlund, A
  • Title: Möten med bilder: att tolka visuella uttryck.
  • Edition: (2012)
  • Publisher: Lund: Studentlitteratur
  • Author: Åsén,G (red)
  • Title: Bildundervisning och lärande genom bilder.
  • Edition: (red.) (2017)
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Author: Åhall, M
  • Title: Lärarens guide till bild: teori, praktik, bedömning.
  • Edition: 2017
  • Publisher: Stockholm: Natur & kultur

Reference literature

Course unit 1
  • Author: Pelo, A.
  • Title: The language of art: inquiry-based studio practices in early childhood settings.
  • Edition: (2007)
  • Publisher: St. Paul, MN: Redleaf Press
  • Author: Lidén, A., Schantz, U.V. & Thorgersen, K.
  • Title: De estetiska ämnenas didaktik: utmaningar, processer och protester.
  • Edition: (red.) (2018)
  • Publisher: Stockholm: Stockholm University Press
  • Author: Janson, M.
  • Title: Introduktion till filmpedagogik: vita duken som svarta tavlan.
  • Edition: (red.) (2016) . (2., [utök.] uppl
  • Publisher: Malmö: Gleerups Utbildning
  • Author: Furness, K.
  • Title: Formulera: bild och projekt i förskolan.
  • Edition: (2017)
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Author: Frid, J. & Nilsson, K.
  • Title: Intro - skapa: bild, färg och form.
  • Edition: (2008)
  • Publisher: Malmö: Didacta
  • Author: Fagerlund, B. & Moqvist, L.
  • Title: Låt barnen skapa: språkutveckling genom bilder.
  • Edition: (2010)
  • Publisher: Stockholm: Hallgren & Fallgren
  • Author: Bendroth Karlsson, M. & Karlsson Häikiö, T.
  • Title: Bild, konst och medier för yngre barn: kulturella redskap och pedagogiska perspektiv.
  • Edition: (red.) (2014)
  • Publisher: Studentlitteratur, Lund
  • Comment: Läs särskilt kapitel 3 & 8
  • Author: Aspán, M., Balldin, J., Engel, C. & Röing Hellberg, A.
  • Title: Estetiska uttryck och barns rättigheter i utbildning.
  • Edition: (red.) (2017)
  • Publisher: Malmö: Gleerups
  • Author: Åberg, A. & Lenz Taguchi, H.
  • Title: Lyssnandets pedagogik: etik och demokrati i pedagogiskt arbete.
  • Edition: (2005)
  • Publisher: Stockholm: Liber
Course unit 2
  • Author: Strandberg, L.
  • Title: Vygotskij i praktiken: bland plugghästar och fusklappar.
  • Edition: (2017)
  • Publisher: Studentlitteratur AB
  • Author: Sparrman, A.
  • Title: Barns visuella kulturer: skolplanscher och idolbilder.
  • Edition: (2006)
  • Publisher: Lund: Studentlitteratur
  • Author: Pelo, A
  • Title: The language of art: inquiry-based studio practices in early childhood settings.
  • Edition: (2007)
  • Publisher: St. Paul, MN: Redleaf Press
  • Author: Hellman, A.
  • Title: Visuella möjlighetsrum. Gymnasieelevers subektsskapande i bild och medieundervisning.
  • Edition: (2017)
  • Publisher: Göteborg: Göteborgs universitet
  • Comment: Läs sid 114-124 (Tillgänglig som pdf-fil)
  • Author: Furness, K
  • Title: Formulera: bild och projekt i förskolan.
  • Edition: (2017)
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Author: Frid, J.
  • Title: Intro Bild: [skapa, kommunicera, förstå]
  • Edition: 2002
  • Publisher: Malmö: Didacta
  • Author: Åberg, A. & Lenz Taguchi, H.
  • Title: Lyssnandets pedagogik: etik och demokrati i pedagogiskt arbete.
  • Edition: (2005)
  • Publisher: Stockholm: Liber

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024