Education A, Fantasy and theme-oriented work in pre-school
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
The syllabus is discontinued
Syllabus:
Pedagogik GR (A), Fantasteri och temaarbete i förskolan, 30 hp
Education A, Fantasy and theme-oriented work in pre-school
General data
- Code: PE023G
- Subject/Main field: Education
- Cycle: First cycle
- Progression: (A)
- Credits: 30
- Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
- Education area: Undervisning 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Education
- Approved: 2007-10-01
- Date of change: 2013-09-18
- Version valid from: 2014-01-20
Aim
-
Course objectives
-
Content
Modul 1:
Learning and learning environments
Modul 2:
Fantasy in the pre-school
Entry requirements
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Teaching form
-
Examination form
-
Transitional rules
För lärarstuderande antagna till ULÄRY (före 1 juli 2007) finns möjlighet till konvertering av den sjugradiga betygsskalan till tregradig betygsskala.
Grading system
The grades A, B, C, D, E, Fx and F are given on the course. On this scale the grades A through E represent pass levels, whereas Fx and F represent fail levels.
Other information
-
Course reading
Required literature
- Author: Uddén, Berit, Tanke, visa, språk
- Ort: Lund
- Edition: 2004
- Publisher: Studentlitteratur AB
- Comment: 152 s.
- Author: Strandberg, Leif
- Title: Vygotskij i praktiken : bland plugghästar och fusklappar
- Ort: Stockholm
- Edition: 2006
- Publisher: Nordstedts akademiska förlag
- Comment: 212 s.
- Author: Skolverket
- Title: Läroplan för förskolan/Lpfö98
- Edition: 1998
- Publisher: Fritzez AB
- URL: www.skolverket.se
- Author: Persson, Annika & Wiklund, Lena
- Title: Hur långt är ett äppelskal?
- Ort: Stockholm
- Edition: 2008
- Publisher: Liber
- Comment: 229 s.
- Author: Olofsson, Britta, Meningsfull samling i förskolan
- Edition: 2010
- Publisher: Lärarförbundets förlag
- Comment: 144 s.
- Author: Olofsson, Britta
- Title: Modiga prinsessor och ömsinta killar : genusmedveten pedagogik i praktiken
- Ort: Stockholm
- Edition: 2007
- Publisher: Lärarförbundets förlag
- Comment: 125 s.
- Author: Nordin - Hultman, Elisabeth
- Title: Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande
- Ort: Stockholm
- Edition: 2004
- Publisher: Liber
- Comment: 247 s.
- Author: Myndigheten för skolutveckling
- Title: Faktisk fantasi - barns språkutveckling genom skapande
- URL: http://www.skolverket.se/publikationer?id=1855
- Comment: pdf-fil
- Author: Fagius, Gunnel
- Title: Barn och sång : om rösten, sångerna och vägen dit
- Ort: Lund
- Edition: 2007
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: 175 s.
- Author: Erberth, Bodil & Rasmussen, Viveka
- Title: Undervisa i pedagogiskt drama
- Ort: Lund
- Edition: 3 uppl 2008
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: 281 s.
- Author: Braxell, Stina
- Title: Skapande barn - att arbeta med bild i förskolan
- Edition: 2010
- Publisher: Lärarförbundet
- Author: Åberg, Ann & Lentz Taguchi, Hillevi
- Title: Lyssnandets pedagogik
- Ort: Stockholm
- Edition: 2005
- Publisher: Liber
- Comment: 156 s.