Education Ba (B), Childrens Culture and Culture Heritage in Teaching and Learning, General Educational Studies 31-60,

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Versions:

The syllabus is discontinued

Syllabus:
Pedagogik GR (B), Barnkultur och kulturarv, Allmänt utbildningsområde 31-60hp, 30 hp
Education Ba (B), Childrens Culture and Culture Heritage in Teaching and Learning, General Educational Studies 31-60,

General data

  • Code: PE057G
  • Subject/Main field: Education
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (B)
  • Credits: 30
  • Progressive specialization: G1F - First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
  • Education area: Undervisning 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Department of Education
  • Approved: 2010-05-31
  • Date of change: 2011-05-30
  • Version valid from: 2011-08-01

Aim

-

Course objectives

-

Content

The course contains two modules:
Modules 1:
Language and Identity, 15 Credits
Modules 2:
Cultural Performance, 15 Credits

Entry requirements

-

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Teaching form

-

Examination form

-

Grading system

Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Utbildningsdepartementet, Lgr 11
  • Title: Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2011
  • Publisher: Skolverket
  • URL: www.skolverket.se
  • Comment: 279 s.
  • Author: Utbildningsdepartementet
  • Title: Läroplan för förskolan
  • Ort: Stockholm
  • Edition: Reviderad 2010
  • Publisher: Skolverket
  • URL: www.skolverket.se
  • Comment: 16 s.
Course unit 1
  • Author: Stehouwer, Gulle
  • Title: Musikk mellom liten og stor
  • Ort: Oslo
  • Edition: 1998
  • Publisher: Norsk musikkforlag
  • Comment: 70 s. Finns att köpa i bokhandeln på DMMH.
  • Author: Sporrong, Ulf, Mats Widgren (red)
  • Title: Ägandets reproduktion - om arvsregler och landskapsutveckling i 1700-talets Dalarna i Äganderätten i lantbrukets historia
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 1995
  • Publisher: Nordiska museet
  • Comment: s. 99-107 (6 s.text)
  • Author: Skoglund, Elisabet
  • Title: Lusten att skapa
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 1998
  • Publisher: Berghs
  • Comment: 144 s.
  • Author: Sæther, Morten og Aalberg, Elin Angelo
  • Title: Barnet og musikken. Innføring i musikkpedagogikk for førskolelærerstudenter
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2006
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: 165 s. Noter/sanger 40 s.
  • Author: Sæther, Morten
  • Title: Musikk og grunnleggende læring i et stimulerende miljø i Kibsgaard, Sonja. (2008); Grunnleggende læring i et stimulerende miljø
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2008
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: Kapitel 9 16 s.
  • Author: Ruud, Even
  • Title: Musikk og identitet
  • Ort: Oslo
  • Edition: 1997
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: 200 s.
  • Author: Palmqvist, Lennart, Bohman, Stefan
  • Title: Museer och kulturarv;en museivetenskaplig antologi."Besökarna och museendet av historien"
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2003
  • Publisher: Carlsson
  • Comment: s. 91-104 (13 s.) Finns att köpa genom Adlibris.
  • Author: Ødegaard, Torbjørg, Lie Sigmund, Vedum, Trond Vidar og Aaseth, Hilde
  • Title: Blåe vann og grønne skoger
  • Ort: Vallset
  • Edition: 2008
  • Publisher: Oplandske bokforlag
  • Comment: 175 s.
  • Author: Moen, Kari
  • Title: Nærmiljø og samfunn i barnehagen
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2004
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: Kap 5 og 6 60 s.
  • Author: Magnusson, Åse
  • Title: Identiteter och konflikter i upplevelse historia i Aronsson, Peter & Larsson Erika Konsten att lära och viljan att uppleva
  • Ort: Växjö
  • Edition: 2002
  • Comment: s.163-178 (16 s.)
  • Author: Lindqvist, Gunilla
  • Title: Lekens möligheter
  • Ort: Studentlitteratur
  • Edition: 1996
  • Publisher: Lund
  • Comment: 172 s.
  • Author: Gunnestad, Arve
  • Title: Didaktikk for førskolelærere (4.utgave)
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2007
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: (Kap. 9) 23 s.
  • Author: Gren, Katarina, Nilson, Birger
  • Title: Bygg och låt
  • Ort: Mölndal
  • Edition: 1989
  • Publisher: Lutfisken förlag
  • Comment: 55 s.
  • Author: Fagerlund, Birgitta & Moqvist, Lillemor
  • Title: Låt barnen skapa, språkutveckling genom bilder
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2010
  • Publisher: Hallgren och Fallgren Studieförlag AB
  • Comment: 151 s.
  • Author: Eggset, Alf
  • Title: Treet i trøndersk kultur
  • Edition: 1994
  • Publisher: Trøndelag Folkemuseum, Trondheim, skrifter Bind 3
  • Comment: s.4-43 – ( 25 s )
  • Author: Cserhalmi, Niklas
  • Title: Fårad mark. Handbok för tolkning av historiska kartor och landskap
  • Ort: Lund
  • Edition: 1997
  • Publisher: Bygd och Natur nr 6
  • Comment: s. 110-130 (20 s.)
  • Author: Britta Brügge, Matz Glantz, Klas Sandell
  • Title: Friluftslivets pedagogik
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2007
  • Publisher: Liber
  • Comment: 240 s.
  • Author: Borgstrøm, Britt-Marie
  • Title: Tidsresan –Lek och fantasi som pedagogisk metod
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2003
  • Publisher: Nordisk museets förlag
  • Comment: 142 s.
  • Author: Berggraf Sæbø, Aud
  • Title: Drama i barnehagen
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2010
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: 293 s.
Course unit 2
  • Author: Wellros,Seija
  • Title: Språk, kultur och social identitet
  • Ort: Lund
  • Edition: 1998
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: sid 49-79 och 115-160
  • Author: Svensson, Ann – Katrin
  • Title: Barnet, språket och miljön
  • Ort: Lund
  • Edition: 2009
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Author: Sheridan, Sonja, Pramling Samuelsson, Ingrid, & Johansson, Eva
  • Title: Förskolan: Arena för barns lärande
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2010
  • Publisher: Liber
  • Author: Mårdsjö, Ann-Charlotte
  • Title: Lära andra lära: medveten strategi för lärande i förskolan
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2010
  • Publisher: Liber
  • Author: Larsen, A. & Slåtten, M
  • Title: En bok om oppvekst. Samfunnsfag for førskolelærere
  • Ort: Bergen
  • Edition: 2006
  • Publisher: Fagbokforlaget
  • Comment: Kapitel 3, 6-9, 73 s.
  • Author: Høigård, Anne
  • Title: Barns språkutvikling. Muntlig og skriftlig
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2006
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: 319 s.
  • Author: Henriksen, J-O
  • Title: Menneskesyn – historisk arv og varig aktualitet
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2007 2 uppl
  • Publisher: Gyldendal akademisk forlag
  • Comment: Kap1-10, 125 s .
  • Author: Heiene, Gunnar
  • Title: Prinsipiell etikk
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2005
  • Publisher: Fagbokforlaget
  • Comment: 75 s.
  • Author: Halldén, Gunilla (red) (med Ann-Marie Markström, Maria Simonsson, Eva Änggård)
  • Title: Den moderna barndomen och barns vardagsliv
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2007
  • Publisher: Carlsson bokförlag
  • Comment: 199 s.
  • Author: Gunnestad, Arve
  • Title: Didaktikk for førskolelærere. (4. utg.)
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2007
  • Publisher: Universitetsforlaget
  • Comment: 292 s. (Kap. 5-7) 74 s.
  • Author: Frønes, Ivar
  • Title: Moderne barndom. (2. utg.)
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2007
  • Publisher: Cappelen Akademisk forlag
  • Comment: 166 s.
  • Author: Bettum, Anders
  • Title: Våre hellige rom.Seks religioner på vandring
  • Ort: Oslo
  • Edition: 2007
  • Publisher: Yggdrasil förlagi samarbete med Oslo museum
  • Comment: Finns som klassekasett på DMMH

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024