Education A, Special Education

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


The syllabus is discontinued

Syllabus:
Pedagogik GR (A), Specialpedagogik i förskola och skola, 15 hp
Education A, Special Education

General data

  • Code: PE063G
  • Subject/Main field: Education
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (A)
  • Credits: 15
  • Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
  • Education area: Samhällsvetenskap 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Education
  • Approved: 2008-10-27
  • Date of change: 2014-05-28
  • Version valid from: 2014-08-01

Entry requirements


(Äldre gymnasiebetyg)

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Teaching form

-

Grading system

The grades A, B, C, D, E, Fx and F are given on the course. On this scale the grades A through E represent pass levels, whereas Fx and F represent fail levels.

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Skolverket
  • Title: Skolverkets allmänna råd om åtgärdsprogram för elever i behov av särskilt stöd
  • Edition: 2012
  • URL: http://www.skolverket.se/regelverk/allmanna-rad/atgardsprogram-1.196156
  • Comment: ISBN 978-91-85545-38-4 23 s. Inriktad mot skola
  • Author: Skolverket
  • Title: Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?
  • Edition: 2009
  • Comment: ISBN 978-91-85545-66-7 50 s. Inriktad mot skola
  • Author: Runström Nilsson, Petra
  • Title: Pedagogisk kartläggning. Att utreda och dokumentera elevers behöv av särskilt stöd
  • Ort: Malmö
  • Edition: 2011
  • Publisher: Gleerups
  • URL: www.skolverket.se
  • Comment: 110 s. Inriktad mot skola
  • Author: Persson, Bengt & Persson, Elisabeth
  • Title: Inkludering och måluppfyllelse – att nå framgång med alla elever
  • Edition: 2012
  • Publisher: Liber
  • Comment: ISBN 978-91-47-10088-0 175 s. Inriktad mot skola.
  • Author: Nilholm, Claes
  • Title: Vilka är de grundläggande specialpedagogiska perspektiven
  • Edition: 2005
  • Publisher: Pedagogisk forskning i Sverige 2005 nr 2
  • URL: http://www.ped.gu.se/pedfo/pdf-filer/nilholm2_10.pdf
  • Comment: ISSN 1401-6788 Inriktad mot skola
  • Author: Lutz, Kristian
  • Title: Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola
  • Edition: 2013
  • Publisher: Liber
  • Comment: ISBN 978-91-47-10564-9 130 s. Inriktad mot förskola.
  • Author: Löfdahl, Annica
  • Title: Kamratkulturer i förskolan, en lek på andras villkor
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2007
  • Publisher: Liber
  • Comment: ISBN: 978-91-47-08424-1 126 s. Inriktad mot förskola
  • Author: Lindgren, Anna-Lena, & Sparrman Anna
  • Title: Om att bli dokumenterad. Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation
  • Edition: 2003
  • Publisher: Pedagogisk forskning i Sverige, Vol.1-2, pp.59-70
  • Comment: 17 s. Inriktad mot förskola
  • Author: Juul, Jesper, Jensen, Helle
  • Title: Relationskompetens i pedagogernas värld
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2012, 2.a uppl
  • Publisher: Liber
  • Comment: ISBN 978-91-47-02060-7 271 s. Inriktad mot både förskola och skola
  • Author: Hjörne, Eva & Säljö, Roger
  • Title: Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan.
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2008
  • Publisher: Norstedts Akademiska förlag
  • Comment: ISBN 978-91-7227-559-1 174 s. Inriktad mot skola
  • Author: Hilmarsson, Hilmar
  • Title: Samtalet med känslomässig intelligens
  • Ort: Lund
  • Edition: 2010
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: ISBN 91-44010-222 210 s. Inriktad mot både förskola och skola
  • Author: Eriksson Bergström, Sofia
  • Title: Rum, barn och pedagoger – Om möjligheter och begränsningar i förskolans fysiska miljö.
  • Edition: 2013
  • Publisher: Umeå Universitet, Pedagogiska institutionen
  • Comment: ISBN: 978-91-7459-572-7 195 s. Inriktad mot förskola
  • Author: Broberg, Malin, Hagström, Birthe, Broberg, Anders
  • Title: Anknytning i förskolan, vikten av trygghet för lek och lärande
  • Ort: Falkenberg
  • Edition: 2012
  • Publisher: Natur och kultur
  • Comment: ISBN 978-91-27-13312-9 310 s. Inriktad mot förskola
  • Author: Asp-Onsjö, Lisa
  • Title: Åtgärdsprogram i praktiken
  • Ort: Lund
  • Edition: 2008
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: ISBN 978-91-44-05009-6 155 s. Inriktad mot skola
  • Author: Andersson, Birgitta & Thorsson, Leena
  • Title: Därför inkludering
  • Edition: 2007
  • Publisher: Specialpedagogiska skolmyndigheten
  • URL: http://www.spsm.se
  • Comment: ISBN 978-91-28-00037-6 175 s. Inriktad mot skola

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024