Education A, Special Education
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Versions:
The syllabus is discontinued
Syllabus:
Pedagogik GR (A), Specialpedagogik i förskola och skola, 15 hp
Education A, Special Education
General data
- Code: PE063G
- Subject/Main field: Education
- Cycle: First cycle
- Progression: (A)
- Credits: 15
- Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
- Education area: Samhällsvetenskap 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Education
- Approved: 2008-10-27
- Date of change: 2014-11-25
- Version valid from: 2015-01-01
Entry requirements
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Teaching form
-
Grading system
The grades A, B, C, D, E, Fx and F are given on the course. On this scale the grades A through E represent pass levels, whereas Fx and F represent fail levels.
Course reading
Required literature
- Author: Skolverket
- Title: Skolverkets allmänna råd om åtgärdsprogram för elever i behov av särskilt stöd
- Edition: 2012
- URL: http://www.skolverket.se/regelverk/allmanna-rad/atgardsprogram-1.196156
- Comment: ISBN 978-91-85545-38-423 s. Inriktad mot skola
- Author: Runström Nilsson, Petra
- Title: Pedagogisk kartläggning. Att utreda och dokumentera elevers behöv av särskilt stöd
- Ort: Malmö
- Edition: 2011
- Publisher: Gleerups
- URL: www.skolverket.se
- Comment: 110 s. Inriktad mot skola
- Author: Persson, Bengt & Persson, Elisabeth
- Title: Inkludering och måluppfyllelse – att nå framgång med alla elever
- Edition: 2012
- Publisher: Liber
- Comment: ISBN 978-91-47-10088-0175 s.Inriktad mot skola.
- Author: Lutz, Kristian
- Title: Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola
- Edition: 2013
- Publisher: Liber
- Comment: ISBN 978-91-47-10564-9130 s.Inriktad mot förskola.
- Author: Löfdahl, Annica
- Title: Kamratkulturer i förskolan, en lek på andras villkor
- Ort: Stockholm
- Edition: 2007
- Publisher: Liber
- Comment: ISBN: 978-91-47-08424-1 126 s. Inriktad mot förskola
- Author: Juul, Jesper, Jensen, Helle
- Title: Relationskompetens i pedagogernas värld
- Ort: Stockholm
- Edition: 2012, 2.a uppl
- Publisher: Liber
- Comment: ISBN 978-91-47-02060-7271 s. Inriktad mot både förskola och skola
- Author: Jakobsson, I-L, Nilsson, I
- Title: Specialpeagogik och funktionshinder
- Edition: senaste upplagan
- Publisher: Natur och kultur, Stockhom
- Comment: ISBN: 9781271120204 334 s.
- Author: Hjörne, Eva & Säljö, Roger
- Title: Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan.
- Ort: Stockholm
- Edition: 2008
- Publisher: Norstedts Akademiska förlag
- Comment: ISBN 978-91-7227-559-1174 s. Inriktad mot skola
- Author: Hilmarsson, Hilmar
- Title: Samtalet med känslomässig intelligens
- Ort: Lund
- Edition: 2010
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: ISBN 91-44010-222210 s. Inriktad mot både förskola och skola
- Author: Broberg, Malin, Hagström, Birthe, Broberg, Anders
- Title: Anknytning i förskolan, vikten av trygghet för lek och lärande
- Ort: Falkenberg
- Edition: 2012
- Publisher: Natur och kultur
- Comment: ISBN 978-91-27-13312-9310 s. Inriktad mot förskola
- Author: Asp-Onsjö, Lisa
- Title: Åtgärdsprogram i praktiken
- Ort: Lund
- Edition: 2008
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: ISBN 978-91-44-05009-6155 s. Inriktad mot skola