Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Versions:
Syllabus:
Pedagogik GR (C), Mångfald i förskolan, 7,5 hp
Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits
General data
- Code: PE098G
- Subject/Main field: Education
- Cycle: First cycle
- Progression: (C)
- Credits: 7,5
- Progressive specialization: G2F - First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- Education area: Övrigt 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Department of Education
- Approved: 2013-03-19
- Version valid from: 2013-08-01
Aim
-
Course objectives
-
Content
-
Description
-
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Teaching form
-
Examination form
-
Grading system
Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.
Other information
-
Course reading
Required literature
- Author: Wikström, Hanna
- Title: Etnicitet
- Ort: Malmö
- Edition: 2009
- Publisher: Liber
- Comment: 128 s.
- Author: Utbildningsdepartementet
- Title: Läroplan för förskolan
- Ort: Stockholm
- Edition: 2010 reviderad
- Publisher: Fritzes
- Author: Simonsson, Maria
- Title: Bilderboken i förskolan – en utgångspunkt för samspel
- Ort: Linköping Studies in Arts and Science 287
- Edition: Skrifter utgivna av Svenska barnboksinstitutet nr 84
- Publisher: Linköping: UniTryck. Diss
- Comment: Avhandling
- Author: Nylund, Monica, Sandback, Cecilia, Wilhelmsson, Barbro & Rönnerman, Karin
- Title: Aktionsforskning i förskolan – trots att schemat är fullt
- Ort: Stockholm
- Edition: 2010
- Publisher: Lärarförbundets förlag
- Comment: 102 s. 3 (1)
- Author: Markström, Ann-Marie
- Title: Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten
- Ort: Lund
- Edition: 2007
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: 236 s.
- Author: Lunneblad, Johannes
- Title: Den mångkulturella förskolan: motsägelser och möjligheter
- Ort: Lund
- Edition: 2009
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: 146 s
- Author: Lökken, Gunvor, Söbstad, Frode
- Title: Observation och intervju i förskolan
- Ort: Lund
- Edition: 2009
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: 130 s.
- Author: Johannes Lunneblad
- Title: Förskolan och mångfalden - en etnografisk studie i ett multietniskt område
- Edition: 2006
- Publisher: Göteborgs Universitet
- Comment: Avhandling
- Author: Hilmarsson, Hilmar, Thor
- Title: Samtalet med känslomässig intelligens – en handledning i konsten att samtala
- Ort: Lund
- Edition: 2005(4.e uppl)
- Publisher: Utbildningshuset
- Comment: 296 s.
- Author: Englund, Elizabeth
- Title: Barnets bästa i främsta rummet: en pedagogisk utmaning? : en guide till konventionen om barnets rättigheter
- Ort: Stockholm
- Edition: 2009
- Publisher: Liber
- Comment: 173 s.
- Author: Davis Bronwyn
- Title: Hur flickor och pojkar gör kön
- Ort: Stockholm
- Edition: 2003
- Publisher: Liber
- Comment: 216 s.
- Author: Backman, Jarl
- Title: Rapporter och uppsatser
- Ort: Lund
- Edition: 2008
- Publisher: Studentlitteratur