Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Syllabus:
Pedagogik GR (C), Mångfald i förskolan, 7,5 hp
Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits

General data

  • Code: PE098G
  • Subject/Main field: Education
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (C)
  • Credits: 7,5
  • Progressive specialization: G2F - First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
  • Education area: Övrigt 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Department of Education
  • Approved: 2013-03-19
  • Version valid from: 2013-08-01

Aim

-

Course objectives

-

Content

-

Description

-

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Teaching form

-

Examination form

-

Grading system

Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.

Other information

-

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Wikström, Hanna
  • Title: Etnicitet
  • Ort: Malmö
  • Edition: 2009
  • Publisher: Liber
  • Comment: 128 s.
  • Author: Utbildningsdepartementet
  • Title: Läroplan för förskolan
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2010 reviderad
  • Publisher: Fritzes
  • Author: Simonsson, Maria
  • Title: Bilderboken i förskolan – en utgångspunkt för samspel
  • Ort: Linköping Studies in Arts and Science 287
  • Edition: Skrifter utgivna av Svenska barnboksinstitutet nr 84
  • Publisher: Linköping: UniTryck. Diss
  • Comment: Avhandling
  • Author: Nylund, Monica, Sandback, Cecilia, Wilhelmsson, Barbro & Rönnerman, Karin
  • Title: Aktionsforskning i förskolan – trots att schemat är fullt
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2010
  • Publisher: Lärarförbundets förlag
  • Comment: 102 s. 3 (1)
  • Author: Markström, Ann-Marie
  • Title: Att förstå förskolan : vardagslivets institutionella ansikten
  • Ort: Lund
  • Edition: 2007
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: 236 s.
  • Author: Lunneblad, Johannes
  • Title: Den mångkulturella förskolan: motsägelser och möjligheter
  • Ort: Lund
  • Edition: 2009
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: 146 s
  • Author: Lökken, Gunvor, Söbstad, Frode
  • Title: Observation och intervju i förskolan
  • Ort: Lund
  • Edition: 2009
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: 130 s.
  • Author: Johannes Lunneblad
  • Title: Förskolan och mångfalden - en etnografisk studie i ett multietniskt område
  • Edition: 2006
  • Publisher: Göteborgs Universitet
  • Comment: Avhandling
  • Author: Hilmarsson, Hilmar, Thor
  • Title: Samtalet med känslomässig intelligens – en handledning i konsten att samtala
  • Ort: Lund
  • Edition: 2005(4.e uppl)
  • Publisher: Utbildningshuset
  • Comment: 296 s.
  • Author: Englund, Elizabeth
  • Title: Barnets bästa i främsta rummet: en pedagogisk utmaning? : en guide till konventionen om barnets rättigheter
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2009
  • Publisher: Liber
  • Comment: 173 s.
  • Author: Davis Bronwyn
  • Title: Hur flickor och pojkar gör kön
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2003
  • Publisher: Liber
  • Comment: 216 s.
  • Author: Backman, Jarl
  • Title: Rapporter och uppsatser
  • Ort: Lund
  • Edition: 2008
  • Publisher: Studentlitteratur

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024