Swedish Language BA (A), Reading and Writing Development, Primary School Teacher Education Programme 1-3, Preschool, 7,5 Credits
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Versions:
The syllabus is discontinued
Syllabus:
Svenska språket GR (A), Läs- och skrivutveckling för grundlärare, förskoleklass och åk 1-3, 7,5 hp
Swedish Language BA (A), Reading and Writing Development, Primary School Teacher Education Programme 1-3, Preschool, 7,5 Credits
General data
- Code: SV040G
- Subject/Main field: Swedish Language
- Cycle: First cycle
- Progression: (A)
- Credits: 7,5
- Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
- Education area: Humaniora 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Humanities and Social Sciences
- Approved: 2011-12-06
- Date of change: 2018-06-11
- Version valid from: 2018-08-30
Entry requirements
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Grading system
Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.
Course reading
Required literature
- Author: Westlund, Barbro
- Title: Aktiv läskraft. Att undervisa i lässtrategier för förståelse. Fk-årskurs 3. (Första utgåvan. ed., Lärare lär)
- Edition: 2017
- Publisher: Stockholm: Natur & Kultur
- Author: Schmidt, Catarina & Wedin, Åsa
- Title: ”Barbie, ninjakrigare och popstjärnor – populärkulturella texter i läs- och skrivundervisningen”. I: Berit Lundgren & Ulla Damber (red.), Critical literacy i svensk klassrumskontext
- Publisher: Umeå: Umeå universitet
- Comment: S. 51–68.
- Author: Holšánová, Jana & Språkrådet
- Title: Myter och sanningar om läsning: Om samspelet mellan språk och bild i olika medier
- Edition: 2010
- Publisher: (Skrifter utgivna av Språkrådet 12.) Stockholm: Språkrådet, Norstedt.
- Comment: (Läses enligt lärarens anvisningar.)
- Author: Gibbons, Pauline
- Title: Stärk språket, stärk lärandet. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (4., uppdaterade uppl.)
- Edition: 2016
- Publisher: Stockholm: Hallgren & Fallgren
- Comment: (275 sidor)
- Author: Ehrnlund, Ingrid & Ekerstedt, Anna
- Title: Explicit undervisning för läs- och skrivutveckling (1. uppl. ed.)
- Edition: 2015
- Comment: (160 s.)
- Author: Brock, Cynthia, Goatley, Virginia J., Raphael, Taffy E., Trost-Shahata, Elisabeth & Webwe, Catherine M
- Title: Läsa, skriva och samtala i alla ämnen
- Edition: 2016
- Publisher: Lund: Studentlitteratur
- Comment: (150 s.)
- Author: Berg, Elisabet
- Title: Läs- och skrivundervisning. Teori, trender och tradition (I befintlig kursplan)
- Edition: 2011
- Comment: (250 s.)
- Author: Abrahamsson, Tua & Bergman, Pirkko (red.)
- Title: Tankarna springer före ... Att bedöma ett andraspråk i utveckling.
- Edition: 2014
- Publisher: Stockholm: Liber
- Comment: (I befintlig kursplan) (150 s.)