Swedish Language BA (A), Reading and Writing Development, Primary School Teacher Education Programme 1-3, Preschool, 7,5 Credits

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Versions:

The syllabus is discontinued

Syllabus:
Svenska språket GR (A), Läs- och skrivutveckling för grundlärare, förskoleklass och åk 1-3, 7,5 hp
Swedish Language BA (A), Reading and Writing Development, Primary School Teacher Education Programme 1-3, Preschool, 7,5 Credits

General data

  • Code: SV040G
  • Subject/Main field: Swedish Language
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (A)
  • Credits: 7,5
  • Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
  • Education area: Humaniora 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Humanities and Social Sciences
  • Approved: 2011-12-06
  • Date of change: 2018-06-11
  • Version valid from: 2018-08-30

Entry requirements


(Äldre gymnasiebetyg)

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Grading system

Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Westlund, Barbro
  • Title: Aktiv läskraft. Att undervisa i lässtrategier för förståelse. Fk-årskurs 3. (Första utgåvan. ed., Lärare lär)
  • Edition: 2017
  • Publisher: Stockholm: Natur & Kultur
  • Author: Schmidt, Catarina & Wedin, Åsa
  • Title: ”Barbie, ninjakrigare och popstjärnor – populärkulturella texter i läs- och skrivundervisningen”. I: Berit Lundgren & Ulla Damber (red.), Critical literacy i svensk klassrumskontext
  • Publisher: Umeå: Umeå universitet
  • Comment: S. 51–68.
  • Author: Holšánová, Jana & Språkrådet
  • Title: Myter och sanningar om läsning: Om samspelet mellan språk och bild i olika medier
  • Edition: 2010
  • Publisher: (Skrifter utgivna av Språkrådet 12.) Stockholm: Språkrådet, Norstedt.
  • Comment: (Läses enligt lärarens anvisningar.)
  • Author: Gibbons, Pauline
  • Title: Stärk språket, stärk lärandet. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (4., uppdaterade uppl.)
  • Edition: 2016
  • Publisher: Stockholm: Hallgren & Fallgren
  • Comment: (275 sidor)
  • Author: Ehrnlund, Ingrid & Ekerstedt, Anna
  • Title: Explicit undervisning för läs- och skrivutveckling (1. uppl. ed.)
  • Edition: 2015
  • Comment: (160 s.)
  • Author: Brock, Cynthia, Goatley, Virginia J., Raphael, Taffy E., Trost-Shahata, Elisabeth & Webwe, Catherine M
  • Title: Läsa, skriva och samtala i alla ämnen
  • Edition: 2016
  • Publisher: Lund: Studentlitteratur
  • Comment: (150 s.)
  • Author: Berg, Elisabet
  • Title: Läs- och skrivundervisning. Teori, trender och tradition (I befintlig kursplan)
  • Edition: 2011
  • Comment: (250 s.)
  • Author: Abrahamsson, Tua & Bergman, Pirkko (red.)
  • Title: Tankarna springer före ... Att bedöma ett andraspråk i utveckling.
  • Edition: 2014
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Comment: (I befintlig kursplan) (150 s.)

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024