Swedish Language BA (A), Reading and Writing Development, Primary School Teacher Education Programme 1-3, Preschool, 7,5 Credits

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Versions:

The syllabus is discontinued

Syllabus:
Svenska språket GR (A), Läs- och skrivutveckling för grundlärare, förskoleklass och åk 1-3, 7,5 hp
Swedish Language BA (A), Reading and Writing Development, Primary School Teacher Education Programme 1-3, Preschool, 7,5 Credits

General data

  • Code: SV040G
  • Subject/Main field: Swedish Language
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (A)
  • Credits: 7,5
  • Progressive specialization: G1N - First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
  • Education area: Humaniora 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Humanities and Social Sciences
  • Approved: 2011-12-06
  • Date of change: 2019-04-26
  • Version valid from: 2019-09-02

Entry requirements


(Äldre gymnasiebetyg)

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Examination form

The examiner has the right to offer alternative examination arrangements to students who have been granted the right to special support by Mid Sweden University’s disabilities adviser.

Grading system

Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Westlund, Barbro
  • Title: Aktiv läskraft. Att undervisa i lässtrategier för förståelse. Fk-årskurs 3. (Första utgåvan. ed., Lärare lär)
  • Edition: 2017
  • Publisher: Stockholm: Natur & Kultur
  • Author: Schmidt, Catarina & Wedin, Åsa
  • Title: ”Barbie, ninjakrigare och popstjärnor – populärkulturella texter i läs- och skrivundervisningen”. I: Berit Lundgren & Ulla Damber (red.), Critical literacy i svensk klassrumskontext
  • Publisher: Umeå: Umeå universitet
  • Comment: S. 51–68.
  • Author: Ivanic, Roz
  • Author: Holšánová, Jana & Språkrådet
  • Title: Myter och sanningar om läsning: Om samspelet mellan språk och bild i olika medier
  • Edition: 2010
  • Publisher: (Skrifter utgivna av Språkrådet 12.) Stockholm: Språkrådet, Norstedt.
  • Comment: (Läses enligt lärarens anvisningar.)
  • Author: Gibbons, Pauline
  • Title: Stärk språket, stärk lärandet. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet (4., uppdaterade uppl.)
  • Edition: 2016
  • Publisher: Stockholm: Hallgren & Fallgren
  • Comment: (275 sidor)
  • Author: Ehrnlund, Ingrid & Ekerstedt, Anna
  • Title: Explicit undervisning för läs- och skrivutveckling (1. uppl. ed.)
  • Edition: 2015
  • Comment: (160 s.)
  • Author: Brock, Cynthia, Goatley, Virginia J., Raphael, Taffy E., Trost-Shahata, Elisabeth & Webwe, Catherine M
  • Title: Läsa, skriva och samtala i alla ämnen
  • Edition: 2016
  • Publisher: Lund: Studentlitteratur
  • Comment: (150 s.)
  • Author: Berg, Elisabet
  • Title: Läs- och skrivundervisning. Teori, trender och tradition (I befintlig kursplan)
  • Edition: 2011
  • Comment: (250 s.)
  • Author: Abrahamsson, Tua & Bergman, Pirkko (red.)
  • Title: Tankarna springer före ... Att bedöma ett andraspråk i utveckling.
  • Edition: 2014
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Comment: (I befintlig kursplan) (150 s.)
Course unit 2
  • Author: Ivanic, Roz
  • Article title: Discourses of Writing and Learning to Write
  • Journal: 2004. Vol. 18, No 3.
  • Year/Volume/nr/pages: Language and education.

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024