Swedish Language, Swedish as a second language B2, 5 credits

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Versions:

The syllabus is discontinued

Syllabus:
Svenska språket B, Svenska som andraspråk B2, 7,5 hp
Swedish Language, Swedish as a second language B2, 5 credits

General data

  • Code: SVEB05
  • Subject/Main field: Swedish Language
  • Cycle: B-level
  • Credits: 7,5
  • Progressive specialization: - - -
  • Education area: Humaniora 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Department of Humanities
  • Approved: 2013-07-02
  • Version valid from: 2007-01-19

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Grading system

Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Söderberg, Ti
  • Title: Var, varför och hur? Bedömning av vuxna invandrares språkkunskaper. I: Svenska som andraspråk. Lärarbok 3. Red. av Eva Cerú. Sid 247-259.
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 1993
  • Author: Paulin, Arja (red)
  • Title: Mer än ett modersmål - Hemspråksdidaktik
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 1994
  • Publisher: HLS förlag
  • Comment: Läses enligt lärarens anvisning.
  • Author: Lindblad, Torsten
  • Title: Prov och bedömning i främmande språk. I: Undervisning i främmande språk. Kommentarmaterial Lgr 80. Sid 274-298.
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 1990
  • Author: Lindberg, I och Sjöqvist, L
  • Title: Språkutvecklande andraspråksundervisning för minoritetselever. Teoretiska utgångspunkter och principer för organisation, planering och genomförande av undervisning i och på norska som andraspråk. I Tillpasset språkopplæring for minoritetselever. Sid 99-
  • Edition: 1996
  • Publisher: Norges forskningsråd
  • Author: Larsen-Freeman, Diane & Michael H Long
  • Title: An Introduction to Second Language Acquisition Research. Chapter 2: Second language acquisition research methodology. Sid 10-51.
  • Edition: 1991
  • Publisher: Longman
  • Author: Kroll, B
  • Title: What does time buy? ESL student performance on home versus class compositions. I Kroll, B (red) Second Language Writing: Research insights for the classroom
  • Edition: 1990
  • Publisher: Cambridge University Press
  • Author: Hughes, A
  • Title: Testing for Language Teachers
  • Edition: 1989
  • Publisher: Cambridge University Press
  • Author: Enström, Ingegerd
  • Title: Testning av andraspråkslärares lexikaliska kompetens. I: Språk - utvärdering - test. Sid. 17-27
  • Edition: 1995
  • Publisher: ASLA:s skriftserie 8.
  • Author: Corell, M. & SUndberg, G
  • Title: Testhandbok
  • Edition: 1999
  • Publisher: Institutionen för nordiska språk
  • Author: Buck, G
  • Title: Assessing Listening
  • Edition: 2001
  • Publisher: Cambridge University Press
  • Comment: Läses enligt lärarens anvisning.
  • Author: Bergman, P., Sjökvist, L., Bulow, K. & Ljung, B
  • Title: Två flugor i en smäll. Att lära på ett andraspråk. Kap. 2-3
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 1992
  • Publisher: Almquist & Wiksell
  • Author: af Trampe, P. m.fl.
  • Title: Läromedelsanalys - en granskning av två läromedel i svenska som främmande språk för yngre inlärare. I: Nordens språk som målspråk
  • Edition: 1984
  • Publisher: Utgiven av Hyltenstam, K & Maandi, K. Institutionen för lingvistik, Stockholms universitet

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024