Assistent för att koda elevsvar i TIMSS

Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik

Vi bedriver forskning och utbildning inom ämnena fysik, kemiteknik, maskinteknik, matematik, teknisk design, teknisk fysik och ämnesdidaktik i matematik och naturvetenskap. Här finns unik och världsledande forskning inom centrumbildningar FSCN Research Centre och Sports Tech Research Centre.

Arbetsuppgifter

Denna anställning sker på plats i Sundsvall tillsammans med flera andra medarbetare vid Mittuniversitetet. Du som blir anställd kommer koda elevsvar i TIMSS, i huvudsak under perioden 14 maj till 31 maj 2024.

Behörighet och bedömningsgrund

Vi söker dig som känner engagemang för uppgiften, är ordningsam, pålitlig. Kravet är att du har läst naturvetenskapligt program vid gymnasium och/eller Naturvetenskap och teknik för grundlärare 4-6 30 hp eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av liknande arbete och kunskaper om NO-undervisning enligt föregående eller nuvarande kursplaner är önskvärt.

Anställning och tillträde

Anställningen är en intermittent anställning under 1 månad med start 2024-05-14 eller enligt överenskommelse, dock längst t. o. m. 2024-06-30. Arbetet är huvudsakligen planerat under perioden 14 maj till 31 maj 2024.

Som assistent vid Mittuniversitetet har du en så kallad intermittent anställning. Det innebär att du kommer att tillhöra en personalpool och anställs vid varje enskilt tillfälle samt får ekonomisk ersättning per timme. Hur mycket man får arbeta som assistent varierar, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen med start den 14 maj 2024 eller enligt överenskommelse. Löpande urval kan komma att bli aktuellt för denna rekrytering.

Anställningsort: Sundsvall

Lön: Individuell lönesättning, timlön per arbetad timme.

Information

Närmare upplysningar lämnas av universitetslektor Nina Eliasson, nina.eliasson@miun.se, tel. 010-142 86 81 eller proprefekt Andreas Lind, tel. 010-142 8421.

Ansökningshandlingar kan vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-05-13.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

• Anställningens omfattning

Deltid