Marknadsföra en utbildning
Denna guide vänder sig till dig som vill marknadsföra den utbildning du undervisar inom. För att marknadsföra en specifik utbildning på Mittuniversitetet finns det olika kanaler och tillvägagångssätt. Först och främst ska du se till att programsidan är uppdaterad och målgruppsanpassad.
Här följer några exempel på ytterligare kanaler och tillvägagångssätt om du vill nå potentiella studenter.
Innan du börjar
Börja med att ta reda på vilka digitala drivkrafter dina målgrupper har. Här i vår digitala handbok hittar du såväl information om målgrupperna som om vilka kanaler som lämpar sig bäst för att nå dem. Du kan alltid vända dig till kommunikationsavdelningen om du har frågor.
Att marknadsföring en specifik utbildning med Facebook, kan göras på olika sätt. Du kan till exempel publicera inlägg med kort information om en specifik utbildning samt en länk till miun.se för mer information. Ett bra sätt att väcka ett intresse hos potentiella studenter är att inleda inlägget med en fråga. Till exempel; ”Skulle du vilja jobba som barnmorska i framtiden? Då är sjuksköterskeutbildningen på Mittuniversitetet någonting för dig! Besök www.miun.se för mer information om Sjuksköterskeutbildningen eller besök studentbloggen för att få en inblick hur livet som sjuksköterskestudent ser ut”.
Läs mer om hur du startar en grupp eller sida på Facebook