Kampanj för studentrekrytering
Strax innan jul startade den första av tre kampanjperioder inför sista ansökningsdag 15 april.
Mittuniversitetet syns både med en övergripande kampanj och kampanjer för olika utbildningar.
Profilkampanjen går i storstäder och Gävleborg fram till och med 18 januari på YouTube, Facebook och Instagram, och den 4 - 24 januari på Viafree (playversionerna av TV3, TV6, TV8 och TV10).
I HUV:s kampanj marknadsför vi campusutbildningarna mot målgrupperna 18-24 år, och där går vi med annonsenheter på Facebook, Instagram och Snapchat. Kampanjperiod pågick till 3 januari.
NMT marknadsför några av ingenjörsutbildningarna samt Basåret på Facebook och Instagram, mot målgruppen 18-35 år (-40år för basåret) nationellt och regionalt. Kampanjperiod pågår till 10 januari.
Annonsmaterialet är både filmer och annonser med text och bild.
Några av de filmer som visas i kampanjen:
Campusstudier
Distansstudier
Sju skäl att studera på Mittuniversitetet
Film för HUV:s utbildningar
Plugga Civilingenjör i teknisk kemi
Plugga Civilingenjör i teknisk fysik