Lansering av Nilex Service Platform (NSP) 3 maj

Lansering av Nilex Service Platform (NSP) 3 maj

Fre 30 apr 12:06

Måndag 3 maj lanseras Nilex Service Platform (NSP) på Mittuniversitetet. NSP är en uppgraderad version av Nilex Enterprice och utgör ett systemstöd för ärendehantering, beställningswebb, inventariehantering och självserviceportal.

Corona: Hur återhämtar sig Sverige och Europa från stödpengar och åtgärdspaket?

Utöver ett modernare gränssnitt och ny funktionalitet kommer NSP tillhandahålla en gemensam ingång för frågor och ärenden från medarbetare, studenter och externa intressenter via Serviceportalen.

Serviceportalen kommer vara din väg in till flertalet av universitetets servicefunktioner såsom Servicecenter, IT-Helpdesk, Biblioteket, Lokaler (Campusservice/Vaktmästeriet och Fastigheter), Tryckeriet, Ladok och  Schemafunktionen. Här kan du söka efter information, ta del av nyheter, kontakta funktionerna ovan genom att ställa frågor, skapa ett ärenden samt följa status på och besvara dina ärenden. Som medarbetare kommer du via Serviceportalen också kunna gör olika beställningar för tex pausdrycker till personalrummet, beställa dator- och telefonitillbehör och som chef inventarier till nyanställda mm.

Som medarbetare kommer du from måndag 3 maj enkelt komma åt Serviceportalen via länken: www.miun.se/serviceportal Serviceportalen kommer också finnas tillgänglig bland dina Verktyg i Medarbetarportalen.

För att få en levande Serviceportal och fortsätta utveckla tjänsten enligt medarbetarnas och studenternas önskemål vill vi uppmuntra dig som medarbetare att lägga dina frågor och ärenden via Serviceportalen. Vi tar gärna in input från dig som använder Serviceportalen för att fortsätta utveckla och förbättra tjänsten utifrån dina önskemål. Har du synpunkter, idéer som du vill delge oss kommer du kunna göra det inom kort direkt via Serviceportalen.