Lär dig mer om informationssäkerhet

Ons 19 jan 2022 11:07

Cyberattacker sker dagligen mot olika myndigheter och företag, och även mot Mittuniversitetet sker många attacker. Vet du hur du hanterar din information på ett säkert sätt? Vet du vilka rutiner som gäller vid Mittuniversitetet?

Informationssäkerhet, info-säkerhet, hänglås

På medarbetarsidorna har vi samlat all information om informationssäkerhet. Här hittar du bland annat en introduktionskurs om informationssäkerhet och bra tips som du kan använda i din vardag.

Informationssäkerhet

I november gick det ut en medarbetarenkät om informationssäkerhet. Resultatet från enkäten visar att medarbetare ser behov av mer kunskaper om informationssäkerhet. Under våren kommer det att erbjudas olika utbildningar inom området.

Frågor

Vill du veta mer eller har frågor, kontakta Eva Rodin Svantesson, IT-informationssäkerhetssamordnare, Avdelningen för infrastruktur (INFRA).

Sidan uppdaterades 2022-01-19