Remissrunda för ny organisation NMT startar

Ons 26 jan 2022 10:17

Nu startar remissrundan för förslaget till ny organisation för NMT fakulteten. Samtliga ämneskollegier anmodas inkomma med remissvar senast fredag 18 februari. Enskilda medarbetare är också välkomna att lämna synpunkter.

B-huset, Campus Östersund

Under hösten 2021 har prodekan Dan Bylund arbetat med uppdraget att göra en översyn av institutionsorganisationen vid fakulteten. En rapport från arbetet presenterades i förra veckan. I rapporten föreslås att fakultetens verksamhet organiseras i fyra institutioner.

Vi vill nu ha er synpunkter framförallt på hur ämnena är placerade i förslaget. Är det något ämne som önskar byta institution, och vad är i så fall motiven för det? Samtliga ämneskollegier anmodas inkomma med remissvar senast fredag 18 februari. Enskilda medarbetare är också välkomna att lämna synpunkter. Remissvar och synpunkter skickas till Dan Bylund, dan.bylund@miun.se.

Parallellt med remissrundan pågår arbetet med att ta fram handlingsplan och tidplan för det fortsatta arbetet med fakultetens organisation. Synpunkterna från kollegier och medarbetare kommer att vara en viktig del i det arbetet.

Arbete med riskanalys ska också starta så snart som möjligt.

Ta del av rapporten här!

Bilaga till rapporten organisationsöversyn

Sidan uppdaterades 2022-01-26