Aaron satsar på pallplats i sitt andra Paralympics

Fre 04 mar 2022 12:04

Aaron Lindström från Åre satsar på en första pallplats när han nu gör sig redo för sitt andra Paralympics. Med bland annat två fjärdeplatser i super G i bagaget från VM och Världscupen så känner han sig redo för medalj.

Aaron Lindström

– Det är ju inte långt alls ifrån pallen, vilket är väldigt kul att ha med sig nu inför Paralympics. Jag har hållit mig frisk och hel och på så vis också fått en bra förberedelse nu inför Kina, säger Aaron som under de senaste veckorna befunnit sig i en form av bubbla för att inte bli sjuk.
Förutom de fina placeringarna i super G på slutet har Aaron Lindström flera pallplatser från världscuper i fartgrenarna slalom och storslalom, som är hans främsta grenar. Att det nu har gått så bra även i en fartgren gör att han är ännu mer peppad.
– Jag har stora förväntningar på tävlingarna, framförallt i fartgrenarna, det ska bli väldigt spännande och kul att åka på mitt andra Paralympics, första var i Sydkorea 2018, och tävla i alla grenarna. Om allt klaffar och jag når till pallen kommer jag fira stort!

Studerar samtidigt som han satsar på skidorna

Samtidigt satsar Aaron Lindström på studierna, han är nu inne på sitt andra år som student på Mittuniversitetet där han läser kurser i företagsekonomi och juridik på distans.
– Mina planer med studierna är att utbilda mig kring företagande och på så vis också kunna driva mitt egna företag bättre, samtidigt som jag försöker bli den bästa skidåkaren jag kan.
Att vara elitsatsande skidåkare och samtidigt studera är inte helt lätt. Men det går.
– Inför spelen nu gjorde jag de studierna som behövdes under sommaren innan säsongen, så att jag bara kunde fokusera på skidåkningen och alla förberedelser som behövde göras under hösten och vintern.

Mittuniversitetet och Vinter-OS

Sidan uppdaterades 2022-03-04