Har du hört talas om MiunSkills?

Mån 11 apr 2022 07:35

MiunSkills är en introduktionskurs till universitetsstudier designad för att ge nya studenter och studenter från en studieovan bakgrund bästa möjliga start på sin universitetstid.

Coverbild till filmen MiunSkills för lärare

I MiunSkills digitala självstudielektioner får studenter lära sig allt om hur universitetet fungerar från system till stödinstanser, olika typer av examinationer och lärmoment, studieteknik, akademiska kunskaper såsom akademiskt skrivande, referenshantering och informationssökning, samt att ta hand om sig själva och planera sin tid.

Kursen kommer att släppas för studenter till sommaren, men den finns tillgänglig för påseende i Moodle för lärare redan nu. På sidan MiunSkills för lärare hittar du mer information om kursen och hur du kan använda den. Vi hoppas att du som lärare vill hjälpa och uppmuntra dina studenter att hitta till och genomföra kursen!

Vill ni veta mer om MiunSkills och dess användningsområden kommer vi gärna ut till APT:er, ämneskollegium eller arbetsgruppsmöten och berättar mer! Kontakta Gertrud Ivarsson vid frågor och funderingar.

Skapad av Gertrud Ivarsson

Sidan uppdaterades 2022-04-11