Anmäl dig till Miljömålsdagarna 2022 nu och få extra bra pris

Tis 21 jun 2022 12:38

Nu går det att anmäla sig till den nationella konferensen Miljömålsdagarna 2022, som hålls i Sundsvall 7–8 september. Anmäler man sig innan 24 juni får man dessutom ett early bird-pris.

Illustration MIljömålsdagarna

Temat är ”Att möjliggöra hållbar grön omställning – tillsammans skapar vi vägar framåt” och flera representanter från Mittuniversitetet medverkar i programmet.

− Miljömålsdagarna är en årligt återkommande konferens med fokus på Sveriges miljömål och det är en viktig mötesplats för alla som på olika sätt arbetar med Sveriges miljömål och hållbarhetsfrågor i stort. Det är ett forum för inspiration och erfarenhetsbyte, liksom att träffa miljö- och hållbarhetskollegor från olika län, berättar Rebecka Bjurhall, miljömålssamordnare, Länsstyrelsen Västernorrland.

Programmet bjuder bland annat på föreläsningar, panelsamtal och valbara utflykter med koppling till Sveriges miljömålsarbete. Under årets konferens ligger särskilt fokus på omställning; vad som gjorts, vad som görs och vad vi behöver göra för att ställa om.

Länsstyrelsen Västernorrland är värd för årets upplaga av miljömålsdagarna, som anordnas tillsammans med Naturvårdsverket och RUS (Regional Utveckling och Samverkan i miljömålssystemet), i samarbete med Svenskt näringsliv, Mittuniversitetet, Region Västernorrland och Sundsvalls kommun.

Länk till eventsidan med anmälan och program.

Sidan uppdaterades 2022-06-22