Tis 03 maj 2022 11:08

Från och med 9 maj behöver du ett nytt lösenord till det trådlösa nätverket Eduroam. Detta då det inte anses säkert att använda samma lösenord som du har till ditt medarbetarkonto.

För att få ditt nya lösenord, klicka på länken nedan och logga in med din e-postadress och ditt vanliga lösenord. Lösenordet använder du för att ansluta till Eduroam och kan användas till alla dina enheter såsom dator, surfplatta och mobil.

Få ditt nya lösenord här

eduroam.miun.se/edu

Har du problem att logga in?

Gå in via nätverksinställningar och välj "glöm nätverket" och försök att logga in igen.

Lärare?

Här finns en Powerpoint-bild som du kan använda för att informera studenterna. Studenterna får även information via studentwebben, sociala medier, Moodle, gatupratare och digitala skärmar.

Läs mer om Eduroam

Eduroam fungerar vid de flesta lärosäten i Sverige och på vissa publika platser, till exempel flygplatser och sjukhus.

Mer information om det trådlösa nätverket Eduroam

Sidan uppdaterades 2022-05-10