Sveriges Innovationsriksdag i Sundsvall 18‑19 maj

Ons 18 maj 2022 08:27

Sveriges Innovationsriksdag är den svenska branschföreningen Swedish Incubators & Science Parks årskonferens som i år håller till i Grönborg. Då samlas Sveriges nationella och regionala aktörer från innovationsmiljöer, politik, näringsliv och akademi.

Studentbilder

— För Mittuniversitetet är det viktigt att vara en del av Sveriges Innovationsriksdag. Viktiga frågor som berör nyttiggörande av forskning så som immaterialrätt, säkerhet utifrån vår omvärld och diskussionen kring att nyttiggörande är mer än kommersialisering är några viktiga inslag, säger Johan Landström, gruppledare på Miun Innovation.

Under dagarna blir det föreläsningar om bland annat "Underrättelsehotet mot svensk innovation" och "Mångfald, inkludering och tillhörighet" blandat med olika erfarenhetsutbyten och panelsamtal.

Se hela programmet Sveriges Innovationsriksdag här

Sidan uppdaterades 2022-06-10