Hantera dina fakturor inför bokslut och semester

Tor 23 jun 2022 08:55

För att Mittuniversitetet ska slippa onödiga kostnader för dröjsmålsränta och påminnelser är det viktigt att du hanterar dina fakturor i tid. Det är särskilt viktigt nu inför delårsbokslutet (deadline attest av fakturor: 30 juni 2022).

Faktura

Fakturahanteringssystemet UBW EFH nås via ingången Verktyg i medarbetarportalens toppmeny, verktyget heter Fakturor.

Om du inte har möjlighet att åtgärda dina fakturor själv ska du utse en ersättare.

Kontakta e-faktura@miun.se vid frågor samt för att lägga in en ersättare första gången.

Betalningsrutiner i sommar

Under perioden 27 juni till 12 augusti kommer EKO ha begränsad bemanning och betalningar av fakturor kommer max att ske två gånger i veckan. Under vecka 29 dvs 18/7–22/7 görs inga betalningar.

Övrig information

Tänk på att EKOs bemanning på campus är begränsad under sommaren. Vid brådskande ärenden, skicka mail till e-faktura@miun.se

Om du befinner dig utanför Mittuniversitetets brandvägg och vill åtgärda dina fakturor kan du göra det genom att ansluta dig via FortiClient (för mer information läs under rubriken VPN Nätverk (miun.se)). Det gör att du kommer åt många av våra system som vanligtvis inte går att komma åt utifrån, till exempel UBW.

Vid inköp av varor och tjänster ska du i första hand be om faktura från leverantören. Tänk på att uppge rätt referens vid beställning!

Om nätbetalning inte kan undvikas rekommenderar EKO dig att ansöka om ett privatbaserat betalkort, Eurocard Corporate med personligt betalningsansvar, mer information om detta kort. Med ett sådant betalkort betalar du dina kostnader direkt och gör sedan en utläggsräkning och får tillbaka pengarna via lönen.

Mer information

Fakturainformation att skicka till leverantörer vid beställning samt lathundar på hur du åtgärdar en faktura.

www.miun.se/fakturainformation. Använd denna kortadress i din kontakt med leverantörer.

Skapad av Cecilia Bergståhl

Sidan uppdaterades 2022-06-29