Tor 17 aug 2023 09:17

Kom ihåg MiunSkills!

Nu är det terminsstart och vi får än en gång välkomna nya studenter till vårt universitet. Studenter som kanske aldrig studerat vid ett universitet eller högskola förut och som är på väg in i en ny, okänd värld. Vill du hjälpa nya studenter att få bästa möjliga start på sin studietid? Uppmuntra dem att göra MiunSkills!

MiunSkills är en digital introduktionskurs där studenterna får lära sig allt om hur universitetet fungerar från system till stödinstanser, olika typer av examinationer och lärmoment, studieteknik, akademiska kunskaper såsom akademiskt skrivande, referenshantering och informationssökning samt att ta hand om sig själva och planera sin tid. Länka gärna in den i din egen kurs i Moodle!

Läs mer om MiunSkills och hur du som lärare kan använda kursen.

MiunSkills i Moodle.

Sidan uppdaterades 2023-08-17