Nominera till Mittuniversitetets förtjänstmedalj 2022

Tor 11 aug 2022 08:57

Nu är det dags att nominera till Mittuniversitetets förtjänstmedalj 2022. Senast den 24 augusti behöver ditt förlag vara inne.

Mittuniversitetet förtjänstmedalj inrättades 2015 och är universitetets högsta utmärkelse och tilldelas enskilda person/er som gjort särskilt betydelsefulla insatser för Mittuniversitetet genom åren.

Mottagare till medaljen kan såväl vara intern som extern respektive vara i aktiv ålder eller pensionerad/emeriterad. Utdelning sker i samband med den akademiska årshögtiden.

Nominering

Samtliga som vid nomineringstillfället är anställda eller studenter vid Mittuniversitetet är behöriga att nominera.

Nomineringen ska innehålla en motivering omfattande högst 1 A4-sida till varför den föreslagna personen har gjort sig förtjänt av medaljen.

Nominering ska senast 24 augusti 2022 ha inkommit till Mittuniversitetets registrator (registrator@miun.se) märkt med dnr MIUN 2022/1066.

Beslut

Beslut om tilldelning av förtjänstmedaljen fattas av rektor på förslag från Mittuniversitetets ledningsråd.

Nominera

Sidan uppdaterades 2022-09-29