Fyra fastanställda handledare på psykologprogrammet

Fre 09 sep 2022 14:27

I stället för att ta in handledare på konsultbasis har psykologprogrammet beslutat att anställa fyra handledare på vardera 25 procent.

Fyra leende personer står i en ljushall.
De nya handledarna Håkan Wisung, Rickard Stenmark, Gisela Wisung och Cecilia Lindahl. Foto: Pelle Fredriksson

– Det innebär en betydlig förstärkning av vår kliniska kompetens. Richard kommer också ha ett övergripande ansvar för behandlingskurserna och har därför mer än 25 procent i sin tjänst, säger Anna Leiler, universitetslektor och ansvarig för psykologmottagningen.

Cecilia Lindahl, Rickard Stenmark, Gisela Wisung och Håkan Wisung heter de nyanställda handledarna. De var nyss uppe på sin introduktionsdag som nyanställda och fick en rundtur på campus.

Håkan och Rickard har varit handledare här tidigare och känner till lokalerna, men för Cecilia och Gisela var det första besöket.

De känner alla en dragning norrut och är glada att få en tydlig anledning att åka till Östersund.

Håkan och Gisela är gifta och har en dotter som bor och studerar i Östersund, de har nyligen skaffat en lägenhet på Frösön.

– Jag älskar fjällen och längtar norrut, det kan hända att jag flyttar, säger Cecilia

Rickard är uppvuxen i Rörvattnet och tog tillfället i akt att åka upp helgen innan mötet för att jaga fågel i fjällen.

– Det var tur att vi fick fint väder, för jaktlyckan var det inte så mycket med, säger Rickard.

Det är ett gäng erfarna handledare som nu kommer att handleda psykologstudenter på termin 8–10 i samband med att de tar emot patienter på Mittuniversitetets egen psykologmottagning.

Skapad av Pelle Fredriksson

Sidan uppdaterades 2022-09-15