Via Serviceportalen kommer du som anställd i kontakt med flera av universitetets servicefunktioner som finns till som stöd för dig till exempel Vaktmästeriet, Biblioteket, IT-helpdesk och Servicecenter.

MI7A2530.jpg

I Serviceportalen kan du bland annat få hjälp med din dator, mobiltelefon, anmäla VAB, boka lokaler och beställa dator- och telefonitillbehör du har också möjligheten att följa status för ditt ärende.

Nedan ser du vilka funktioner du kommer i kontakt med via Serviceportalen. Under respektive funktion listas vanligaste ärendetyperna som avdelningen/funktionen hanterar detta för att vägleda dig gällande vilken funktion du skall välja för ditt ärende. Hittar du ingen lämplig ärendetyp väljer du alternativet "Övrigt". 

Steg för steg hur du registrerar ditt ärende:

  1. Registrera nytt ärende/ se status på befintligt ärende
  2. Välj funktion/avdelning som ärendet gäller (se menyn till vänster för vägledning)
  3. Välj ärendetyp i dropplisten, för att kort beskriva ditt ärendes innehåll. Saknas lämplig ärendetyp välj "Övrigt"
  4. Beskriv ditt ärende utförligt i "Beskrivningsfältet"
  5. Bifoga eventuella bilagor 


Till Serviceportalen


När du registrerat ett ärende ser du det under Mina ärenden. Ditt ärende hanteras av ansvarig avdelning/funktion och du har möjlighet att närhelst följa ditt ärende, lägga till information eller svara på en fråga från den som hjälper dig direkt via Serviceportalen.

 

Funktioner/Avdelningar som du kan skapa ett ärende till

Servicecenter (Infra)

  • Call Guide/ACD kö
  • Profilprodukter
  • Bokbeställning
  • Sjukanmälan
  • Skype
  • Telefoni
  • Touchpoint
  • VAB

IT (Infra)

  • Dator
  • Mobil enhet
  • Skrivare
  • Programvara
  • Nätverk

Bibliotek

  • Boklå
  • Inköpsförslag
  • Fjärrlån
  • Publiceringsfrågor
  • Handledning i Infosök
  • Handledning i akademiskt skrivande

Bildkonferens

  • Boka bildkonferens

FUS (LRC)

  • Anmälan Workshops
  • Moodle (lärplattformen)
  • Medieproduktion (Miun PLAY/Kaltura, Capture Space, Camtasia)
  • Studentportalen/Liferay
  • Pedagogisk utveckling
  • Adobe Connect
  • Eva Sys

Schema

  • Bokning
  • Ändring

 

Vaktmästeriet (Infra)

  • Beställning
  • Felanmälan
  • Support

Kommunikation

  • Grafisk produktion
  • Textproduktion
  • Nyhetstips och publicering
  • WebbfrågorRådgivning/övriga frågor