Serviceportalen
Via Serviceportalen kommer du som anställd i kontakt med flera av universitetets servicefunktioner som finns till som stöd för dig till exempel Vaktmästeriet, Biblioteket, IT-helpdesk och Servicecenter.
I Serviceportalen kan du bland annat få hjälp med din dator, mobiltelefon, anmäla VAB, boka lokaler och beställa dator- och telefonitillbehör du har också möjligheten att följa status för ditt ärende.
Nedan ser du vilka funktioner du kommer i kontakt med via Serviceportalen. Under respektive funktion listas vanligaste ärendetyperna som avdelningen/funktionen hanterar detta för att vägleda dig gällande vilken funktion du skall välja för ditt ärende. Hittar du ingen lämplig ärendetyp väljer du alternativet "Övrigt".
Steg för steg hur du registrerar ditt ärende:
- Registrera nytt ärende/ se status på befintligt ärende
- Välj funktion/avdelning som ärendet gäller (se menyn till vänster för vägledning)
- Välj ärendetyp i dropplisten, för att kort beskriva ditt ärendes innehåll. Saknas lämplig ärendetyp välj "Övrigt"
- Beskriv ditt ärende utförligt i "Beskrivningsfältet"
- Bifoga eventuella bilagor
OBS! Om du kommer till en sida som säger att anslutningen inte är säker då du klickar på länken nedan, läs här för workaround.
När du registrerat ett ärende ser du det under Mina ärenden. Ditt ärende hanteras av ansvarig avdelning/funktion och du har möjlighet att närhelst följa ditt ärende, lägga till information eller svara på en fråga från den som hjälper dig direkt via Serviceportalen.
Funktioner/Avdelningar som du kan skapa ett ärende till
Servicecenter (Infra)
- Call Guide/ACD kö
- Profilprodukter
- Bokbeställning
- Sjukanmälan
- Skype
- Telefoni
- Touchpoint
- VAB
IT (Infra)
- Dator
- Mobil enhet
- Skrivare
- Programvara
- Nätverk
Bibliotek
- Boklå
- Inköpsförslag
- Fjärrlån
- Publiceringsfrågor
- Handledning i Infosök
- Handledning i akademiskt skrivande
Bildkonferens
- Boka bildkonferens
FUS (LRC)
- Anmälan Workshops
- Moodle (lärplattformen)
- Medieproduktion (Miun PLAY/Kaltura, Capture Space, Camtasia)
- Studentportalen/Liferay
- Pedagogisk utveckling
- Adobe Connect
- Eva Sys
Schema
- Bokning
- Ändring
Vaktmästeriet (Infra)
- Beställning
- Felanmälan
- Support
Läs mer