Studentrekrytering - årshjul

Kommunikationsavdelningen samordnar studentrekryteringsarbetet på Mittuniversitetet i syfte att få bästa effekt av de samlade insatserna. Fakulteternas prioriteringar styr hur vi fördelar våra resurser. Alla aktiviteter vi gör följer Mittuniversitetets övergripande koncept och varumärke.

CH_Östersund_student_01.jpg

Årshjul för arbetet med studentrekrytering

 

AUGUSTI

  • Dialog inleds med fakulteterna om budget och prioriteringar för studentrekryteringen kommande läsår 


SEPTEMBER

  • Introduktionsaktiviteter för antagna studenter 
  • Mindre kampanj för vårterminens utbildningar 
  • Fakulteterna beslutar om budget och prioriteringar för studentrekryteringen kommande läsår 
  • Studentambassadörsutbildning
  • Fotografering till bildbank

OKTOBER

  • Mindre kampanj för vårterminens utbildningar 
  • Plan för övergripande aktiviteter beslutas
  • Dialog med fakulteterna om årets aktiviteter för utbildningarna

NOVEMBER

  • Arbete med programsidor
  • SACO:s utbildningsmässa Stockholm

JANUARI

  • Varumärkesbyggande kampanj 

FEBRUARI

  • Nolias utbildningsmässor Sundsvall och Östersund
  • Besök på regionala gymnasieskolors utbildningsmässor/inspirationsdagar
  • Varumärkesbyggande kampanj 

MARS

  • Övergripande studentrekryteringskampanj 
  • Aktiviteter för specifika utbildningar/utbildningsområden 
  • Besök på regionala gymnasieskolors utbildningsmässor/inspirationsdagar

APRIL

  • Övergripande rekryteringskampanj
  • Aktiviteter för specifika utbildningar/utbildningsområden  
  • Utvärdering och analys påbörjas

MAJ

  • Aktiviteter för sökande påbörjas
  • Rekrytering av nya studentambassadörer startar
  • Fotografering till bildbanken

JUNI

  • Presentation av resultat

 

Här hittar du en mer detaljerad plan över de aktiviteter som genomförs under våren 2020.