Digitalisering av laborationer i kemi
Projektet ska utveckla ett antal laborationer som kan genomföras digitalt på distans.
Här kan du se alla utvecklingsarbeten, både pågående men även avslutade.
Projektet ska utveckla ett antal laborationer som kan genomföras digitalt på distans.
Projektet fokuserar på de behov som uppstår vid planering och genomförande av synkron hybridundervisning samt på utvecklingen av en fungerande modell för synkron hybridundervisning som kan tillämpa...
Arbetet syftar till att öka studentinteraktionen på fristående distanskurser inom psykologi.
Gruppen bakom projektet avser utveckla ett lärspel för studenter som påbörjar sin första kurs i programmering och hoppas förbättra både genomströmning och måluppfyllelse på programmeringskurserna.
Projektet syftar till att utveckla pedagogiska metoder för att genomföra laborativa moment på distans för maskinteknikstudenter vid Mittuniversitetet.
Projektet syftar till att utveckla magisterutbildningen mot mer social och kognitiv närvaro genom att hitta ett digitalt verktyg för portfolio som kan användas i kursplattformen.
Projektet behandlar podcasts som undervisningsform i en fristående kurs inom pedagogik.
Projektet vill hjälpa distans- och campusstudenter att skapa en klassgemenskap med både campus- och distansstudenter.
Projektet Immersiv simulering: en resurs för ämnesmässig didaktik avser att utveckla läraktiviteter i RCR Simulation Lab för att använda immersiv simulering i socionomutbildningen och andra...
Projektet "Histo-tree: att spela sig igenom historiens förgreningar" avser undersöka möjligheterna att använda GBL (Game-based learning, spelbaserat lärande) i undervisningen i historia vid Miun.
Syftet med projektet är att utvärdera tillgängliga verktyg för asynkrona interaktiva moduler i distansundervisning och utvärdera dess inverkan på studenternas inlärning och interaktion mellan...
Projektet har som syfte att vidareutveckla e-lärandets pedagogiska dimensioner inom det nya kandidatprogrammet "Litteratur och skrivande".
Projektet syftar till att utveckla en ny arbetsmodell för studentnära utveckling och en pedagogiskt genomtänkt kursstruktur med lämpliga digitala verktyg och audiovisuella inslag.
Projektets syfte är att utveckla en didaktisk verktygslåda för studenters lärande genom att använda simuleringsteknologi i distansundervisning.
Sidan uppdaterades 2023-04-13