Temadag: Normkritisk pedagogik

Spara favorit Lägg till i din kalender
Stäng

Så här gör du för att lägga till händelsen i din kalender

Windows

Cupcake ipsum dolor. Sit amet oat cake. Gummi bears tiramisu lollipop pie tootsie roll sesame snaps bonbon apple pie. Lemon drops jelly beans biscuit ice cream pastry.

Lägg till i kalender

Apple

Cupcake ipsum dolor. Sit amet oat cake. Gummi bears tiramisu lollipop pie tootsie roll sesame snaps bonbon apple pie. Lemon drops jelly beans biscuit ice cream pastry.

Lägg till i kalender

Android

Cupcake ipsum dolor. Sit amet oat cake. Gummi bears tiramisu lollipop pie tootsie roll sesame snaps bonbon apple pie. Lemon drops jelly beans biscuit ice cream pastry.

Lägg till i kalender

Lotta Björkman är pedagog, författare och expert på normkritisk pedagogik och kreativ pedagogik. De senaste 10 åren har hon fokuserat på likabehandlingsfrågor, hon var med och utvecklade begreppet normkritisk pedagogik och är en av Sveriges ledande experter inom detta område.

Under eftermiddagen ska Lotta Björkman föreläsa om normkritisk pedagogik samt presentera en ny bok i ämnet. Dessutom blir det även andra inslag under eftermiddagen och dagen avslutas med ett panelsamtal där även åhörarna får möjlighet att ställa frågor.

13.15 – 14.15: Föreläsning med Lotta Björkman
14.15 – 15.15: Gruppdiskussioner/workshop (inkl paus med möjlighet att köpa fika)
15.15 – 16.00: Panelsamtal med teman utifrån de föregående diskussionerna

Temadagen kommer också att livesändas till en lokal på Campus Östersund där du kan delta på distans. I sal F234 (i gamla ridhuset mitt på Campus Östersund). Där kan du följa hela tillställningen, och i viss mån interagera genom en digital anslagstavla som man når via sin dator eller telefon.

Temadagen är öppen för alla - Mittuniversitetets personal, skolpersonal och allmänheten.

För frågor: lasse.reinikainen@miun.se

Arrangör är Forum för Genusvetenskap.

24 april 13:15 - 16:00 Sundsvall, Fälldinsalen (N109) Campus Sundsvall
Lotta Björkman

Lotta Björkman

Normkritisk pedagogik