Händelsen har löpt ut

Crash Course (Åre)

Spara favorit

På tre timmar går vi igenom verktygen för affärsidéer och affärsmodeller, både för nybörjare och för er som behöver en nystart eller uppdatering.

Under detta pass så får du en introduktion till affärsverktygen NABC och Business Modell Canvas. När en produktidé eller tjänsteidé ska beskrivas för andra kan det vara svårt att sätta rätt ord och förklara värdet och erbjudandet på kort tid. På Stanford Research Institute har man utvecklat ett verktyg, NABC som hjälper dig att ta fram de mest grundläggande parametrarna för värdeskapandet i din idé, Need, Approach, Benefits och Competition (NABC), eller på svenska: behov, tillvägagångssätt, fördelar och konkurrens.

Vi kommer också att göra en snabbdykning i Business Modell Canvas som är ett affärsmodelleringsverktyg. För att få en helhet på affärsidén är det viktigt att lyfta alla led och potentiella samarbetspartner man behöver för att lyckas, Business Modell Canvas är ett bra och enkelt verktyg som ger en visuell bild på din eventuella verksamhet. För att lyckas måste man våga prova att sätta sina idéer på papper, varmt välkommen på Crash course där din framtida resa kanske tar sin start!

VÄLKOMMEN!

TID: Torsdag 18 september klockan 13.00 – 16.00 PLATS: Campus Åreg ANMÄLAN: Ingen föranmälan behövs

För mer information kontakta: Rosmari Hagström, 076-796 89 05

1 januari