Tis 13 mar 2018 14:50

Mittuniversitetet har som det 14:e lärosätet i Sverige gått med i Scholars at Risk – ett globalt nätverk som jobbar för att skydda utsatta akademiker och lärosäten i oroliga delar av världen.

Scholars at Risk

Förutom det finansiella och moraliska stödet kan Mittuniversitetet också välja att göra rent konkreta insatser, som att vara värdar för hotade forskare genom att tillfälligt låta dem komma hit och undervisa, forska eller göra studiebesök.

Söker du en ny kollega?

Som medlem i Scholars at Risk (SAR), ges nu avdelningar vid humanvetenskap möjlighet att erbjuda en plats för en SAR-registrerad person. Intresseanmälningar skickas till dekan Susanna Öhman senast 31 januari 2018. Frågor om SAR och hur placeringar går till, etc. kan ställas till projektledaren för Open Campus, lotta.brannstrom@miun.se.

Sidan uppdaterades 2018-03-13